pebbe Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei, når kameraet mitt (Casio Exilim S2) går tom for strøm eller på andre måter føler for å skape trøbbel, så forandrer den sin egen dato og da blir bildene arkivert alle andre plasser enn de egentlig skulle være. Jeg har søkt litt rundt etter måter å endre informasjonen på bildet slik at jeg kan flytte de rundt. Bruker casio sitt eget bildearkivprogram, der bilder lagres i mapper etter dato. Uten hell så langt. Noen som vet hvordan man kan skifte dato på bildene, ikke selve navnet altså. Men informasjonen som lagres i det som heter exif. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 ACDSee har en funksjon for dette. "Change Timestamp" (Ctrl + T) Er også masse bra funsjoner for endring av mange filer av gangen. Endre navn, oppløsning osv. osv... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Du kan bruke et pgm. som heter "file tweak" til å endre datoopplysninger. Se her. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Takk for hjelpen! dessverre er ikke noen av de forslagene dere har brukende, da de kun kan forandrer dato slik det står i windows og ikke i informasjonen som ligger i Exif (header?). Har knotet ned en mail til Casio på min fantastiske engelsk istedetfor (burde vel gjort det først). Igjen, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Du kan prøve f.eks. Exifer. Det er et program der du kan redigere exif-dataene i bildet. Det kan lastes ned herfra: http://www.exifer.friedemann.info/ Erik Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Exifer gjorde jobben! Hjertelig takk, Herr Redaktør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå