Jarmo Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 http://pub.tv2.no/TV2/nyhetene/article361925.ece Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har blitt mobbet på skolen, angrepet helt uten grunn, vært i slåsskamper utallige ganger. Alle de som har gjort meg noe i hele mitt liv (og det har faktisk vært endel) er hvite. Skal jeg da hate hvite for dette? Selvsagt ikke. Det at det er noen som behandler meg dårlig betyr ikke at alle er slemme. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Det er eit faktum at folk med utenlands opprinnelse står for ein stor del av kriminaliteten i norge, men det er og eit faktum at mange av utenlandsk opprinnelse lever normale liv og prøver å bli godtatt på lik linje med nordmenn. Ein bør sjølvsagt prøve å få ned kriminalitet bland innvandrarar, men det er ikkje hovedproblemet her. Hovedproblemet er dårlige straffer, desse har ødelagt denne stakkars jentas liv, og dei var klare over sine handlingar, dei bør straffast på lik linje med kva dei har påført jenta, med andre ord bli merka for livet og LANGE straffar, ikkje 5 år! EDIT: Dersom det kunne tolkast som om eg meinte at gjerningsmennene skulle bli voldtatt som straff, var det ikkje meininga, eg meinte at dei burde merkast for livet gjennom lange straffar! Endret 17. mars 2005 av femfulle Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hvordan kan et menneske gjøre noe sånt? Er det noen som kan forklare meg hvorfor et menneske vil gjøre et annet menneske så vondt? De får vel sikkert ikke mye til straff heller!! Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Sånne sjuke handlingar er meir vanleg i andre land,kvifor veit eg ikkje, ta dette som eksempel: http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbforsideH/.../16/426386.html Kanske ein ikkje blir straffa så hardt for lignande handlingar i andre land, eventuelt ikkje blir straffa i det heile tatt. Synest eg høyrte Dørum (justis ministreren) sa i går at han følte at han burde gå inn for å gjere noko med dei korte straffene,å det er jo bra Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hvordan kan et menneske gjøre noe sånt?Er det noen som kan forklare meg hvorfor et menneske vil gjøre et annet menneske så vondt? De får vel sikkert ikke mye til straff heller!! Vi lever tydeligvis i en verden full av sjuke mennesker. (http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/17/426419.html) Og sjukdommen er i ferd med å feste her i Norge også. Ikke det at vi ikke har hatt dritt her i landet før, men med den økte innvandringen og den totalt uansvarlige og dumsnille politikken som er ført, så er sjukdommen i ferd med å få skikkelig fotfeste her i landet også. Jeg spår at det kommer til å bli mye værre fremover... Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Sånne sjuke handlingar er meir vanleg i andre land,kvifor veit eg ikkje, ta dette som eksempel:http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbforsideH/.../16/426386.html Kanske ein ikkje blir straffa så hardt for lignande handlingar i andre land, eventuelt ikkje blir straffa i det heile tatt. Synest eg høyrte Dørum (justis ministreren) sa i går at han følte at han burde gå inn for å gjere noko med dei korte straffene,å det er jo bra Jeg føler meg dårlig etter å ha lest den artikkelen Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Disse folka har jo et et forvrengt syn på kvinner idet hele tatt da. De ser jo på Norske kvinner som horer fordi de har håret løst og viser seg fram osv. Men tenk dere hvordan denne jenta har det da? Det må jo ha vært helt forferdelig!! Å bli voldtatt av 7 menn og i tillegg av utenlandsk opprinnelse! Dessuten får de sikkert ikke mer enn 3 år uansett.. Helt idiotiske greier dette med strafferammene på sånne ting. og vi må skille mellom rasisme og ren fakta. Det er ikke rasisme å mislike innvandrere som holder på slikt. Det er fakta at de gjør dette og at de ikke har respekt for oss idet hele tatt. Men vi må selvfølgelig ikke skjære alle over en kam. Selv om det er temmelig så vanskelig å være realistisk og ikke skjære alle over en kam når sånne ting skjer. Så hva må gjøres? Uten at det virker rasistisk, men likevel effektivt? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Det er fakta at de gjør dette og at de ikke har respekt for oss idet hele tatt. Men vi må selvfølgelig ikke skjære alle over en kam. Selv om det er temmelig så vanskelig å være realistisk og ikke skjære alle over en kam når sånne ting skjer. Måten man handler på er i stor grad et resultat av ens oppvekst, som igjen er avhengig av kultur. Derfor er det helt på sin plass å være skeptisk til mennesker med samme kulturelle bakgrunn. Utfordringen er å alikevel å ikke forhåndsdømme. Så hva må gjøres? Uten at det virker rasistisk, men likevel effektivt? Først må man få den politisk korrekte mafiaen til å slutte å stemple alle som tar opp problemene for fremmedfiendtlige og/eller rasister. Så må man foreta en seriøs vurdering av hvor problemene, slik at man kan isolere problemgruppen så godt som det lar seg gjøre. På den måten slipper man å generalisere mer enn nødvendig. Parallelt må vi øke straffene. En jævel som er bura inna kan ikke begå jævelskap utenfor buret. Strengere straffer er også viktig for å få skeptiske nordmenn (og fredelige innvandrere) til å få tillitt til at myndighetene gjør noe. Det er også viktig for å dempe rasismen, og motvirke at sinna nordmenn tar saken i egne hender. Men dessverre, sosialistene og resten av den selvgode politisk korrekte gjengen setter seg på bakbeina når det gjelder alle slike tiltak. Bare det å innrømme at det er et problem synes for dem å være et nederlag, for det strider mot den politisk korrekte drømmen de lever i. Da er det lettere og mer behagelig å skyve problemet unna og skylle på fremmedfrykt og FrP. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Jeg har ingen respekt for mennesker(udyr),som utsetter ei stakkars jente for slike forferdelige overgrep og livsvarige lidelser. Livstid i et irakisk fengsel,hadde vært passende. Det er myndighetenes oppgave å løse problemet med kriminelle innvandrere.Strengere straff for uskikkelige innvandrere er helt nødvendig,men så fort man viser missnøye med innvandringspolitikken,blir man ofte beskyldt for å være rasist. Endret 17. mars 2005 av egmur Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Men dessverre, sosialistene og resten av den selvgode politisk korrekte gjengen setter seg på bakbeina når det gjelder alle slike tiltak. Bare det å innrømme at det er et problem synes for dem å være et nederlag, for det strider mot den politisk korrekte drømmen de lever i. Da er det lettere og mer behagelig å skyve problemet unna og skylle på fremmedfrykt og FrP. Problemet er også at alle politikere som ikke kommer fra FrP heller vil ete sin egen bæsj enn å stemme for et forslag innen innvandringspolitikk som FrP har foreslått. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Å bli voldtatt av 7 menn og i tillegg av utenlandsk opprinnelse! unnskyld at jeg spør,men '' i tillegg av en av utelandsk opprinnelse''?? voldtekt er voldtekt,blir ikke bedre eller værre om det er en utlending som har gjort det. Du sier også ''De'' flere ganger,og det i seg selv er å sette alle i samme bås. Det er viktig å huske at det er mange flere utlendinger her til lands som prøver å komme seg gjennom livet på ærlig vis. Alt for mange trangsynte nordmenn! Edit: leif! Endret 17. mars 2005 av Propaganda Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Blind vold å voldtekt er jo kultur for mange av de gale muslimene vi vært år drar inn i landet! Å sosialistene gnir seg i henda å skriker berikelse! Teit å dra inn religion inn i dette - er ikke du enig? Det finnes idioter i overalt, ikke i bare en bestemt minoritet, nasjonalitet, hudfarge, osv... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Å bli voldtatt av 7 menn og i tillegg av utenlandsk opprinnelse! unnskyld at jeg spør,men '' i tillegg av en av utelandsk opprinnelse''?? voldtekt er voldtekt,blir ikke bedre eller værre om det er en utlending som har gjort det. Du sier også ''De'' flere ganger,og det i seg selv er å sette alle i samme bås. Det er viktig å huske at det er mange flere utlendinger her til lands som prøver å komme seg gjennom livet på ærlig vis. Alt for mange trangsynte nordmenn! Edit: leif! Evt alt for mange kriminelle innvandrere. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Parallelt må vi øke straffene. En jævel som er bura inna kan ikke begå jævelskap utenfor buret. :!: Det forutsetter jo at folk sitter i et skikkelig fengsel, ikke åpen soning hvor de innsatte kan stikke inn og ut etter eget ønske. Gud vet hvor mye krimnalitet som har blitt begått av innsatte på åpen soning som har fri 8-4 hver dag for å dra på skole/jobb. Lenke til kommentar
kag Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hva løser egentlig strengere straffer? Har ikke amerikanerne allerede prøvd dette? Livstidsdom for besittelse av marihuana, tre, fire, fem ganger livstidsdom for grove handlinger osv, må sitte 700 år i fengsel som om man lever så lenge... Hva løser det egentlig? Vi kan jo ikke si vi er tjent med å ha en landsmann innelåst for resten av livet, kan vi? Forbrytere tenker sjeldent, om ikke aldri, over straffen de utsetter seg for, når de begår ugjerninger. Den eneste effekten jeg strengt tatt kan se ved å innføre "passelige" straffer, er at det innfrir utløp for provokasjonen allmennheten eventuelt måtte sitte igjen med etter å ha hørt om ugjerningen i media. Justisen skal være nøytral, og skal verken føle avsky eller godsnillhet. Jeg er enig i at straffene i norge er for lave, for gjør du en ugjerning, skal du straffes for det. Men det viktigste, synes jeg, det jeg mener hadde vært optimalt, og noe vi bør ta til sikte for, er å ivareta den enkelte kriminelle på en måte vi med høy nok sannsynelighet kan si at han/hun ikke lengre utgjør en fare for samfunnet. Tusen veier til Rom, og livstidsdom på 100 år er bare en av dem. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har ingen respekt for mennesker(udyr),som utsetter ei stakkars jente for slike forferdelige overgrep og livsvarige lidelser. Akkurat når det gjelder saker som voldtekt så driter jeg litt i hvor gjærningsmannen kommer ifra...er mer keen på en løsning ala den de vurderete på CLinton i sin tid, med å sprøyte inn noe chizzo slik at de hverken kunne få ereksjon ei "nytelse" lenger...vil si det er en ganske så rettferdig straff for begge parter. Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg selv er av utenlandsk opprinnelse og oppvokst i familie som har Islam som religion. Har en norsk kjæreste som jeg har holdt sammen med i årevis, liker en god tur på byen og en kald tuborg. Synes det er helt for j**** at disse idiotene som voldtar og dreper ødelegger for oss andre som har utenlandsk bakgrunn. Men kan jo ikke si det er så rart - fengsel i Norge er jo 5 stjerners hotell i forhold til å faktisk å bo i visse land. Det verste er at de i tillegg får penger mens de sitter inne! Nå er det på tide at rettsystemet her i Norge tilpasses situsjonen som er nå. Ikke som det var for 30 år siden da de første kebabsjappene så sitt første lys! RETT FRA HJERTET: Hadde jeg hatt muligheten til å gi disse idiotene en real omgang juling, hadde jeg ikke nølt! Disse dr***sekkene ødelegger for oss andre som har slitt hardt for å tilpasse oss her i landet. Det er ikke noe gøy å gå på gaten og få stygge blikk hver gang disse sv*** har laget kvalme! FÅ DEM UT AV LANDET!! IKKE NOE FLERE SJANSER - DEN BRUKTE DE OPP NÅR DE GJORDE SITT FØRSTE KRIMINELLE HANDLING!! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Hva løser egentlig strengere straffer? Har ikke amerikanerne allerede prøvd dette? Livstidsdom for besittelse av marihuana, tre, fire, fem ganger livstidsdom for grove handlinger osv, må sitte 700 år i fengsel som om man lever så lenge... Hva løser det egentlig? Vi kan jo ikke si vi er tjent med å ha en landsmann innelåst for resten av livet, kan vi? Hvorfor er vi ikke tjent med det? Sitter folk i fengsel så for de ikke forgrepet seg på resten av samfunnet. Forbrytere tenker sjeldent, om ikke aldri, over straffen de utsetter seg for, når de begår ugjerninger. Gjør de ikke? Skulle tro at krimnalitet begått av folk som ikke er desperate etter dop er en avvegning mellom sjansen for å bli tatt, straffen de eventuelt får og verdien av utbytte fra handlingen. Endret 17. mars 2005 av sumptrollet Lenke til kommentar
King_Yngvar Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Når jeg ser sånne saker tenker jeg alltid, det hadde aldri skjedd hvis de ikke hadde fått tillatelse til å komme hit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå