Gå til innhold

Argumenter for og i mot "den store support-tråden"


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Om det er 1 tråd vil det ofte komme fler spm på en gang... det vil bli kaptisk da nytt spm kommer midt i drøfting av et problem...

 

Eks jeg hadde problem med disken: tråden varte noen dager og nye tips dukket opp jevnt over. Hadde det vært en slik tråd ville nye spm og svar fyllt opp og jeg ville ikke fått like god hjelp. Er jo viktig at rett person ser det!

 

Synes det fungerer utmerket som det gjør i dag! Men det som irriterer vettet av meg er fjortisser(mentalt) som poster! feks de kommer med helt usakelige inlegg, Er enig det går ann å komme med kanskje en liten morsom komentar, men da skal den faen meg være morsom og! Kommentarer på selve inlegget er og helt unødvendig kverrulering irriterer meg voldsomt.

 

Sist og ikke minst, kan folk skjønne at det er moderator som vurderer om tråder stenges og eventuellt gjør det? Er så dritt lei at en starter en tråd og det er 10 inlegg som sier at den stenges og masse annet usamekelig piss... Synes dere tråden skal stenges bruk report knappen, og ikke bidra med enda mer spam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tingen er jo at du ikke skal poste der om du har store spørsmål. Du skal poste om du lurer på noe enkelt datarelatert.

 

"Hvordan ser jeg en oversikt over alle tilgjengelige tegn?"

 

- "Start - run - charmap"

 

Eksempel på et spørsmål og et svar.

Lenke til kommentar
tingen er jo at du ikke skal poste der om du har store spørsmål. Du skal poste om du lurer på noe enkelt datarelatert.

 

"Hvordan ser jeg en oversikt over alle tilgjengelige tegn?"

 

- "Start - run - charmap"

 

Eksempel på et spørsmål og et svar.

ok... Hvis det er myntet på spm som ikke er store nok til å kreve en egen tråd, så skjønner jeg ikke hva det er å lure på en gang... Men for all del må en klare å holde en slik tråd fri for fjortiss inlegg(noe alle tråder burde)

Lenke til kommentar

Jge er veldig for dette, lurte på om det var noen filer jeg kunne slette eller ikke slette (lurer på det enda siden det tar lang tid før man får svar i sikkerthet delen nå midt på dagen og jeg ikke kunne ta det i SO3) og da synes jeg det var vanskelig å velge forumdel å poste det i. Det er bare et lite spøsmål som bare trenger et ja eller nei, kanskje en liten begrunnelse eller en forklaring. Synes egentlig det var ganske unødvendig av meg å lage en tråd, og som sagt ser det ut til at det tar en stund før jeg får svar. I en supporttråd blir det forhåpentligvis flere som tittet innom og den kan dekke et bredere spekter når det gjelder emner..

 

JA til supporttråd! :yes:

Lenke til kommentar

Du vil med en slik tråd:

1. Ikke sørge for å få samlet alt på ett sted, men vil bli en søpleplass av alt mulig rart av store og små spørsmål, og få hundrevis av sider

2. Lage ting helt uoversiktlig

3. Oppfordre til chatte-tråd

4. Ikke sørge for å samle mange gode tips sammen

5. Ikke gjøre det eneklere å finne fram til svar på enkle ting

 

Jeg ser absolutt ingen nytteverdi i det hele tatt av en slik tråd. Hvis noen kunne tatt sewg bryet med å forklare meg verdien på en oversiktlig og fornuftig måte så hadde jeg satt pris på det.

Er plenty av andre begrunnelser også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Aight! Men, da oppfordrer vi til å opprette filletråder for hvert eneste spørsmål man har. :)

Riktig.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med B|real....

 

Men fordelen med en slik tråd er jo små søpple tråder unngås... Men når jeg tenker meg om så vil jeg ikke annse det som problematisk...

 

Så legger en fordeler på ene siden og ulemper på andre siden av vekta tipper den mot ulemper...

 

En får mye bedre hjlp ved å opprette en egen tråd, samt at andre kan se den ene tråden og få løst problemet uten å lete igjennom 100sider med fjortiss innlegg...

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva du legger i en supporttråd, men hvis det er slik jeg tror, stiller jeg sterkt imot. Forumet generelt i dag fungerer vel som et supportforum? Hva skal vi med èn stor tråd da?

For det første: Jeg synes slike "skal vi ta sjansen på å lage en slik post-poster" er litt tullete, det er jo ikke verre enn å opprette en post, for så å høste erfaringer. Men tilbake ontopic:

 

Visst er forumet en eneste stor supporttråd, men jeg er likevel FOR dette forslaget. Hvorfor? Jo, for det første vil man kunne samle alle slags spørsmål i en og samme tråd. Dersom en stakkar spør om et skjermkort under CPU, risikerer han å bli slaktet levende. Samtidig slipper vi også feilposter for slike små poster, som bare krever ett lite svar.

 

Jeg tror også at en slik tråd vil få opp kunnskapsnivået på forumet, noe som er meget positivt. Men igjen, det er da vel bare å forsøke? :dontgetit:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

I teorien høres jo dette flott ut, men jeg er usikker på hvor godt det vil fungere i praksis.

 

For det første mister man litt av poenget med et forum hvis man bare skal slå opp i en slags hjelpekatalog.

For det andre så er jeg veldig usikker på at så mange kommer til å bruke en slik tråd, de fleste kommer nok til å fortsette med å poste poster i steden.

 

Selvfølgelig er det mulig at det vil fungere etter hensikten, det jeg synes er at vi skal innføre en slik tråd i en måned, og se ann hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Visst er forumet en eneste stor supporttråd, men jeg er likevel FOR dette forslaget. Hvorfor? Jo, for det første vil man kunne samle alle slags spørsmål i en og samme tråd. Dersom en stakkar spør om et skjermkort under CPU, risikerer han å bli slaktet levende. Samtidig slipper vi også feilposter for slike små poster, som bare krever ett lite svar.

Hvordan vil dette gjøre forumet bedre? Om denne stakkaren feilposter, er det bare snakk om at én person skriver "Tråden er feilpostet. Rapportert.", og sender en rapport om at tråden er feilpostet. Så kommer en moderator innom tråden, flytter den, og sletter "Feilpost"-innlegget. Easy peasy. Det er greiere at folk lærer seg å bruke forumet på vanlig vis, istedenfor å ha en jumbo-tråd for alt mulig rart.

 

Jeg har uttrykt misnøye mot dette forslaget også på intraforumet, og Magnus/Desertglow har mer eller mindre oppsummert mine tanker om dette (innlegget til B|Real et par poster over).

 

Noe av poenget med å dele forumet opp, først i kategorier, så i tråder, er for å gjøre ting mer oversiktelig for folk som trenger hjelp. La oss si at en bruker har et problem med program X. Hva vil være lettest å finne frem.. en tråd som heter "Program X", eller et innlegg i tråden "Den store og generelle support-tråden"?

 

Jeg ser også for meg at det blir en god del pjatt innimellom spørsmålene, og en del ekstraarbeid for moderatorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...