sveioen Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har planer om å installere Clarkconnect på den bærbare pcen min. Tenker da at den skal fungere som gateway, proxy og den pakka der. Problemet er at den bærbare Pcen kun har 1 ethernetkort. Jeg trenger 2, da en går ut mot internett og en mot det lokale nettverket. Er det noen som har en god løsning for dette? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tror ikke clarkconnect støtter berbare, og er enda mer sikker på at den ikke støtter usb nettverkskort, men du får prøve Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tror ikke clarkconnect støtter berbare, og er enda mer sikker på at den ikke støtter usb nettverkskort, men du får prøve Hva er så spesiellt med bærbare som gjør at det ikke fungerer med CC? Pegasus er en driver som har vært i kernelen i mange år som støtter mange USB nettverkskort. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det spessielle med bærbare er jo chipsettet og komponentene. cc støttet ihvertfall ikke mitt usb nic. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Brikkesettet er akkurat det samme som på stasjonære. Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Prøvde å starte fra CC-cden, men fikk samme problemer som da jeg prøvde å installere FC3; svart skjerm.. Men uansett, jeg har FC2 installert og regner med den funker rimelig greit som gateway, proxy osv. Derimot er jeg usikker på om det vil funke med mitt nåværende oppsett. Jeg har en 3Com router som forgrener seg til 3 stasjonære + 1 bærbar. Jeg har planer om å sette opp den bærbare som gateway for de stasjonære PCene. Spørsmålet mitt er som følger; Fra 3Com ruteren går ethernet kabelen til den bærbare (den bærbare har ruteren som gateway. eth0 i linux). Vil jeg samtidig kunne kjøre DHCP server på eth0 for å dele ut IP adresser til de stasjonære? Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå