Gå til innhold

Gainward GeForce 6600GT 128MB GLH AGP - Mem Clock?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt dette kortet

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GLH AGP,"Golden Sample Goes Like Hell"(GLH)

http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=304639&cks=PRL

Jeg ser at det er veldig høy klokk på dette:

Kjerneklokkehastighet 540 MHz

Memory Clock Speed 1.15 GHz

Jeg lurer på om dette stemmer?

Jeg har spurt på et par forum og de sier at det er feil at Mem Clock kan være så høy.

Kan dere bekrefte at det er så høy klokk på det?

Må jeg overklokke det til 1150 MHz eller er det standard?

Håper på rask svar!

Mvh TurtleMan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mener med "garantert å klage" er at hvis kortet ikke klarer å kjøre på 1,15 ghz så er det reklamasjonsgrunnlag. Med andre ord: produsenten har testet kortet på 1,15 ghz og funnet det stabilt.

Hvordan gainward faktisk har løst klokkehastigheten på vet jeg ikke. Ikke usannsynlig at du må sette hastigheten med ExpertTool el tilsvarende verktøy. Ser ikke noe problem med dette.

Lenke til kommentar
Hei, hvis de sier 1,15 ghz mem clock så er kortet garantert å klare 1,15 ghz. Det går helt fint med 1,6ns gddr3 minne. Det vanlige minnet på 6600gt er 2,0ns.

Hva er nanosekunder i forhold til et skjermkort, og er 1.6 ns bedre enn 2.0 ns?

Lenke til kommentar
Hei, hvis de sier 1,15 ghz mem clock så er kortet garantert å klare 1,15 ghz. Det går helt fint med 1,6ns gddr3 minne. Det vanlige minnet på 6600gt er 2,0ns.

Hva er nanosekunder i forhold til et skjermkort, og er 1.6 ns bedre enn 2.0 ns?

Siden 1.6 er < 2.0 er tida minnet bruker på en operasjon (syklus) lavere dvs. får gjort mer på samme tida, tåler høyere frekvenser.

Mitt 1960 ULTRA GS fikk samme score i 3D Mark 03 før eg la inn EXPERTool som etter, så minnet kjører 1150MHz fra "fabrikk" på GLH korta (1050 på Ultra, 6600GT).

Har "satt" kjøleren til "fixed" og valgt 97% på 2D (office, surfing..) det er merkbart, har Chieftec "bigtower" med dempesett (matter overalt) fra NoiseControl, mest bråkete vifta er ei 14dB SilenX på innsida av radiatoren til Bigwater settet mitt (Thermaltake vifta er pensjonert), radiatoren er nede i fronten der harddisk skuffene var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...