Tho®¿ Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hei, jeg kjører nå et slik oppsett: modem--router--switch--meg men saken er at routeren er så ...mongo!! er ikke mulig å åpne porter, bli active i dc++ og slikt... har hørt at du kan sette en pc som dhcp server, mellom modemet og router? Har ikke noe peiling på dette... Og den bærbare, og mamma+pappa pcen går trådløst via router... kan jeg da gjøre noe med det?? Modem: Tompshon Speedtouch (standard telenor saker..) Router: Jalla møkka router... (også fra telenor) so, kan noen hjelpe meg eller??.. takker for alle gode svar.. edit: leif Endret 16. mars 2005 av Tho®¿ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 so, kan noen hjelpe meg eller??..takker for alle gode svar.. Har du sjekket om ADSL-modemet ditt ikke er satt opp som router? Da hjelper det fint lite og åpne porter på routeren din hvis de er stengt i modemet. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 hwi, har en router som router, åpnet for alle porter, og slikt, men den Routeren vi har, den er så... ... STYGG!!!:... hater den... fungere knapt nok Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det er ikkje du som er jalla og møkkete da? Speedtouchen er sikkert satt opp som router den også. prøv http://10.0.0.138 og sett sparklan'en din i DMZ Så åpner du portene i sparklanen din, eventuelt sett din pc også i DMZ, men da er du på nett heile tida, uten beskyttelse... Er du også stygg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå