Gå til innhold

Sprayboks og gnist, sprutende ild

Anbefalte innlegg

Man skal ta forholdsregler uansett hvor lite farlig det er. Er det risiko til stede, ja så er det det.

Er egentlig bare en teoretisk risiko, ikke noe realistisk men man burde ta forhåndsregler. Noe han gjorde. Spraya bare korte sprut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo spørre en deodorantprodusent hva de mener om den slags bruk av sprayflaskene.

Det er da fullstendig irrelevant, anth? Jeg var naturligvis klar over advarslene på forhånd; det jeg søkte var simpelthen deres subjektive oppfatning av akkurat denne advarselen – erfaringer og opplysninger om hvor godt spraybokser faktisk er sikret.

Jeg hater alltid meg selv etter slike innlegg, men i denne tråden har du rett og slett bidratt med ræl og atter ræl, samt vridd deg unna saklige diskusjoner ved å skylde på barnslighet. (Beklager om jeg er slem.)

Tvers gjennom barnslig sagt. Mitt siste innlegg i denne tråden!

Etter det har du pøst på med tre drittinnlegg som ikke gir meg noe nytt overhodet. Jeg er glad på dine vegne om du faktisk makter å overholde hver eneste pokkers advarsel og hver eneste pokkers regel i dagens samfunn, men vi andre må foreta prioriteringer. Faktum er at en drøss av det en blir advart mot bare er der fordi det teoretisk kan skje, eller har skjedd et lite knippe ganger. Hvorfor? Fordi disse advarslene vil forenkle produsentens situasjon i et eventuelt rettsoppgjør drastisk. Er det tilfellet med denne advarslen? Det lurte jeg på.

Saken er nærmest glemt, og jeg har ti fingre enda, men om du virkelig skal gjøre noe fornuftig, så hadde en begrunnelse vært på sin plass. Hvis du hadde vært interessert, så skulle jeg gjerne diskutert dette med deg i en litt mildere tone, men--

hva mon tro? ;)

Lenke til kommentar
Noen som har andledning til å foreta en liten test for å se om Axe-flaskene kan sprenge? Teip korken ned slik at den spruter hele tiden, og ha en glødepinne foran. Personlig tror jeg ikke en dritt skjer....

Men film hvis du prøver, og gjør det forsvarlig!

God idé! Hvis ingen har veldig lyst, så skal jeg prøve å få gjort det selv en gang.

Lenke til kommentar
Noen som har andledning til å foreta en liten test for å se om Axe-flaskene kan sprenge? Teip korken ned slik at den spruter hele tiden, og ha en glødepinne foran. Personlig tror jeg ikke en dritt skjer....

Men film hvis du prøver, og gjør det forsvarlig!

Har gjort den testen et par ganger selv med skjedde ikke noe annet enn at dt sprutet flammer og boksen ble tom.

Men den kan jo sikkert sprenge for andre da :p

Lenke til kommentar

Dette symbolet betyr: Ekstremt brannfarlig og må ikke utsettes for temperaturer over 50°C.

Med andre ord er det uansvarlig av en lærer å se gjennom fingrene på slike forsøk i skolesammenheng. Uansett hvor lite falig det enn er, og uansett hvor mye enig jeg kan være i at sjansen er liten for at noe går galt, så skal man ta advarselen på boksen til etterretning. Og det kan overhodet ikke sammenlignes med advarselen på et tastatur.

Endret av anth
Lenke til kommentar

En forsvarlig test burde vel ikke være farlig :whistle: . Jeg har grilla innsekter med sånn oljesprayflaske for mange år tilbake (8 år var jeg da kanskje?). Det gikk bra da, heldigvis. Men å holde den inne lenge tror jeg ikke er lurt. Om det plutselig skulle bli veldig lite gass igjen, og lite trykk som dytter ut, så kan det lett komme flammer ned i boksen. Og da vet vi hva som skjer :( ...

Den testen hadde vært veldig interessant, men kan sikkert variere siden det finnes så mange sprayflasker. Håper noen gidder å være "pyro for en dag", og gjennomføre testen (med film så klart :) )

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Steikje.. Mange uten så veldig høy intelligens her ser jeg...

Du tar noe som brenner, holder en boks parfyme (axe?) foran og spruter, hva skjer? Parfymen som er ute tar fyr, men flamme "spiser" seg bakover om mot boksen, og i verste tilfelle så antennes det inne i boksen og det blir et veldig høyt trykk, hva skjer?

Boksen eksploderer. Enkelt og greit..

Har du noen gang sett folk med metallsplinter og/eller hender som det bare er noen "filler" igjen av? Det har jeg.. Det er ikke et vakkert syn..

Jeg har selv lekt meg med axe bokser.. Sist gang tagget jeg en vegg med dem i sammenhengende skrift, og satte fyr på det hele... Morsomt, om du får det til da. Krever mye tålmodighet, flaks, et par parfymebokser, en mørk plass og null vind..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...