Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 For å vinne må du knuse motpartens argument, og komme med en bedre forklaring! Du må ha et godt ordforåd Være saklig Komme med eksempler Snakke et språk motparten kanskje ikke like lett forstår Ikke drite ut motparten, respekter at han tar "feil" og prøv å forklar Ikke vær bestemmt eller opptre irriterende Og om du skjønner at det du sier ikke er rett alikevel, innse det! Ikke avvis motpartens argumenter som feil, men belys det han sier fra en annen side som dreper argumentet Jeg syns at det du sier her, er den beste måten å diskutere på (det er slik jeg prøver å diskutere). Men det er dessverre ikke den beste måten å vinne på. Som om... Du taper alltid og ikke på den måten. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det er i mine øyne to måter å vinne en diskusjon på: #1: Person A) Altså, flukstettheten i magnesium er paradoksalt lik kobolts! Person B) Mora di er et paradoks. Person A) 0 - 1 Person B) #2: Person A) Nå må du gi deg, Kjell Magne Bondevik gjør en utmerket jobb! Person B slår Person A) i hodet med en ørret! Person B) TKO -> Person A) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Som om... Du taper alltid og ikke på den måten. Jeg sa jo nettopp at det ikke er den beste måten å vinne på. Jeg sa også at jeg prøver å diskutere slik. Og med din "ATTACK-KILL-DESTROY-teknikk", er det ikke så rart at jeg ofte fremstår som taperen. Sier du at jeg prøver å drite ut motstanderen? At jeg ikke tør å innrømme når jeg tar feil. At jeg aviser motpartens argumenter? At jeg ikke respekterer hans meninger? Og at jeg ikke bruker eksempler? 'Godt ordforåd' 'Snakke et språk motstanderen ikke forstår' De to passer nok ikke meg. men jeg fjernet dem ikke, fordi de høres ut som gode råd, og jeg trodde ikke jeg kom til å havne i en slik diskusjon med deg. Endret 18. mars 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 En vinner ikke om en "dreper" Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 En vinner ikke om en "dreper" Stort sett er problemet at du ikke får et rent kill, men det holder om motparten får middels sterkt sammenbrudd eller begynner å sippe, da kan du si du vinner. Måter å oppnå dette: - Diskuter med en jente(Tåler mindre) - Manisk depressive av samme grunn som #1 - Slemme ting, hvis det stikker litt inni deg er det nesten sikkert et poeng. - Husk at hvis motparten viser tegn til å bli støtt eller såret er dette tiden for nådestøtet. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Personhets, nedlatende komentarer, hylig og panisk skriking, og eventuelle doser fornermende komentarer i god harmoni med tekniske fagutrykk, gjerne på latin, vil som oftest få deg til å sitte igjen som "vinneren" av diskusjonen. Eventuell falsk dokumentasjon som beviser dine argumenter kan overbevise de fleste. Få også en venn til å støtte din teori ved hjelp av bestikkelser. Lenke til kommentar
KebabStian Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kom med tips her! Hvordan vinner dere deres? Er dere saklig eller usaklig når det kommer til saken? Jeg trenger tips... Mvh. Winters sorri, men alle er ikke født med det talentet. jeg har en tendens til og LIKE og diskutere, det er det jeg gjør, diskuterer med folk, lærerne, elsker det. det har veldig mye med det og vinne en diskusjon og være, du må like det. og du må vite mye om det grunnlaget du diskuterer om, det kan være en fordel. men du kan begynne med og lære og diskutere med noen, med og gå på butikken og diskutere om at matvaren du kjøpte ikke smakte det samme som den gjorde til en konkurent av butikken. MVH Stian Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Nize bumpz, d0d. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå