Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router,dele ADSL forbindelse mellom 2 PCer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Snart får jeg ADSL forbindelse hjemme, og da tenkte jeg at jeg skulle bruke en trådløs router og 2 trådløse USB nettverkskort til å dele denne internettforbindelsen mellom mine 2 stasjonære PC`er .

Forbindelsen blir på 1024/256.

Har fått anbefalt produkter fra D-Link av folk, så det blir nok router og kort fra dem jeg går for. Det jeg lurer litt på er om det spiller noen rolle om jeg kjøper router med 802. B,G eller A standard. Skal ikke overføre filer mellom PC`ene vha. router, det har jeg en krysset kabel for å gjøre. Prisene på router varierer veldig mye, men kan jeg bare gå for en billig en som denne?

http://mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2...6151&plid=26151

Eller vil jeg dra nytte av en dyrere en som støtter 802. A/G hastighet?

Det som hadde vært fint var om noen her kunne poste link(er) til router og USB kort som passer mitt behov. Gjerne så rimelig som mulig (helt D-Link). Senere kommer jeg nok til å bruke ruteren sammen med min PSP, denne bruker B standard hvis jeg ikke er helt på jordet. 4 porter passer fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har den D-linken du er blitt anbefalt. Den er ikke helt problemfri, som mye annet i dataverden. Men det hjelper mye å ha lastet ned / installert siste firmware.

Etter siste oppdatering har jeg ikke hatt problemer.

Jeg har ikke så mye erfaring med rekkevidde på andre trådløse rutere, men

D-link imponerer. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...