darkwingduck Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Heisann. Snart får jeg ADSL forbindelse hjemme, og da tenkte jeg at jeg skulle bruke en trådløs router og 2 trådløse USB nettverkskort til å dele denne internettforbindelsen mellom mine 2 stasjonære PC`er . Forbindelsen blir på 1024/256. Har fått anbefalt produkter fra D-Link av folk, så det blir nok router og kort fra dem jeg går for. Det jeg lurer litt på er om det spiller noen rolle om jeg kjøper router med 802. B,G eller A standard. Skal ikke overføre filer mellom PC`ene vha. router, det har jeg en krysset kabel for å gjøre. Prisene på router varierer veldig mye, men kan jeg bare gå for en billig en som denne? http://mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2...6151&plid=26151 Eller vil jeg dra nytte av en dyrere en som støtter 802. A/G hastighet? Det som hadde vært fint var om noen her kunne poste link(er) til router og USB kort som passer mitt behov. Gjerne så rimelig som mulig (helt D-Link). Senere kommer jeg nok til å bruke ruteren sammen med min PSP, denne bruker B standard hvis jeg ikke er helt på jordet. 4 porter passer fint. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sier bare en ting: ALDRI kjøp D-Link router! Jeg er møkk lei av det, etter 2 uker med bare trøbbel fikk jeg byttet min i en X-Micro router som funker perfekt Bare et tips Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Er åpen for andre merker så lenge de virker OK, er rimelige og jeg kan bruke produktene til å dele ADSL. Endret 16. mars 2005 av darkwingduck Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei, har den D-linken du er blitt anbefalt. Den er ikke helt problemfri, som mye annet i dataverden. Men det hjelper mye å ha lastet ned / installert siste firmware. Etter siste oppdatering har jeg ikke hatt problemer. Jeg har ikke så mye erfaring med rekkevidde på andre trådløse rutere, men D-link imponerer. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Okey. Men kunne noen tenke seg å poste link til trådløs router og 2 USB nettverkskort slik at jeg vet at jeg får "riktig" vare`? Har et ADSL modem som skal "formidle" selve forbindelsen til routeren. Helt standard ADSL, skal ha 4 porters router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå