Gå til innhold

Northon Antivirus/Internett Seculity gjør pc'n treig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt et problem en liten stund nå og fant først nå ut hva det var. Alle spill fra GTA3 til CS hakka, men nå fant jeg ut at det var programene som emne't nevner som var synderen men jeg må jo ha et antivirus program som ikke gjør slik at jeg ikke kan spille spill.. Jeg fikk med programene som står i emne't via Telenor ADSL. Noen som har noen gode råd som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm?

Mulig jeg husker feil, er borte i så mange AV-programmer.

Men, jeg tror at du i Norton AV kan skru av programmer/directories/hendelser som IKKE skal sjekkes.

Har nemlig vært borte i samme problemstilling når det gjelder drivere til HP-skrivere.

Har ikke tilgang til Norton her nå, men sjekk i programmet om det finnes unntaksregler.

Så til Gjest_

De "greiene til Telenor" er laget av Symantec (eller egentlig Peter Norton). De blir ikke dårlige av at Telenor velger å bundle dem med sin leveranse.

Har du noen fakta/garanti for at F-secure fungerer bedre? Alle AV-programmer skal sjekke aktivitet på maskinen. Dette tar nødvendigvis ressurser.

Ville F-sercure bli et dårligere produkt hvis Telenor valgte å bundle dette i stedet for Norton?

Har du ikke bedre argumenter å komme med så hold deg heller unna å kommentere.

Terje

Lenke til kommentar

Jeg har brukt NAV i 6 - 7 år, og Norton er det antivirus programmet som trenger minst systemressurser av de jeg har prøvd. Jeg har prøvd McAfee, Norman, F-Prot, etc. Norton er det av programmene som bruker suverent minst av kapasiteten til maskina di, samtidig som det også alltid har funnet absolutt alt som har prøvd å infisere maskina mi. Installer McAfee eller Norman, så skal du få se sirup maskin, hehe.

Har holdt meg til NAV i både Win 95, Win 98 og Win XP. Jeg har riktignok aldri brukt Internet security, men bare anti virus delen. Internet security, hvis jeg husker riktig, innbefatter en firewall. Det *kan* kanskje være denne som lager problemer. Jeg har iallfall aldri vært nødt til å disable anti virus beskyttelsen noengang.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:

Den 2002-06-28 14:18, skrev PlacidDragon:

Jeg har brukt NAV i 6 - 7 år, og Norton er det antivirus programmet som trenger minst systemressurser av de jeg har prøvd. Jeg har prøvd McAfee, Norman, F-Prot, etc. Norton er det av programmene som bruker suverent minst av kapasiteten til maskina di, samtidig som det også alltid har funnet absolutt alt som har prøvd å infisere maskina mi. Installer McAfee eller Norman, så skal du få se sirup maskin, hehe.

Har holdt meg til NAV i både Win 95, Win 98 og Win XP. Jeg har riktignok aldri brukt Internet security, men bare anti virus delen. Internet security, hvis jeg husker riktig, innbefatter en firewall. Det *kan* kanskje være denne som lager problemer. Jeg har iallfall aldri vært nødt til å disable anti virus beskyttelsen noengang.

Test Panda eller Kaspersky!

Jeg har selv brukt NAV en god stund og skulle bare for moro skyld teste no annet. Gikk da over til F-Secure, men det krevde til tider litt for mye RAM og det hadde ikke e-mail protection :sad:

Mens jeg brukte F-Secure, leste jeg en tråd her på forumet hvor substeve har lagt inn en del gode svar (det ligger også en link der til en annen post som er verdt å lese også).

Så nå bruker jeg Panda Titanium og kan bekrefte at det bruker mindre ressurser enn NAV og søker samtidig gjennom archives.

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-06 11:38 ]

Lenke til kommentar

Har Norton IS og AV selv, men har aldri opplevd noen lignende problemer som det du refererer til. Det kan vel ikke være tilfellet tror jeg.....?

Norton bruker svært lite ressurser, og jeg spiller like bra med alle funksjonene til Norton aktivert, som når de ikke er det.....merker ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...