Akillez Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 jeg kjøpte meg nettopp en ide kontroller (promise technology) har sett inn alt. i device manager står ide kontrolleren og at alt virker. når jeg starter opp kommer det noe detecting greier og den finner en disk på den ene av di 4. (min 200 gb trudde jeg) første gang jeg starta opp etter å ha plugga i trur jeg det sto "found new hardware wd2000.....) problemet er at jeg ikke ikke finner disken min i disk manager og i disk på device manager. hva gjør jeg feil ? er ikke så flink til å forklare men, håper dere forstår - Akillez Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har du lagt inn nyeste driver til kontrolleren og nyeste Service pack til windows. Kanskje andre partition programmer kan hjelpe deg, Partition Magic o.l Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Prøv å installere disken fra en av IDE kanalene på hovedkortet, og heller flytte den til PCI kontrolleren etter du har partisjonert og formatert den. Kjøpte selv en Promise kontroller for ikke så lenge siden. Denne: https://prisguiden.no/produkt/2132 Problemet mitt med den var at det stod "detecting" når maskinen booter i BIOS og den fannt to disker med 186GB (200GB disker), men jeg klarte ikke å få formatert de til mer enn 128GB i Windows. Hadde nyeste programvare og Service Pack 2. Jeg måtte formatere/partisjonere med diskene koblet til hovedkortet, etter det så fannt windows "hele" disken når den var tilkoblet PCI kontrolleren. Lenke til kommentar
Akillez Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 ja det står detecting hos meg og og den finner disken der. har prøvd å finne di nyeste driverne, di driverene jeg bruker nå er noe som bare var i windows og de sier at alt er bra med kontrolleren. men jeg skal prøve Lenke til kommentar
Akillez Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 har formatert den i en ide på hovedkortet og deretter flytta den tilbake men det samme squabbish hvor lasta du di nyeste programvarene, og hva slags programvare det er snakk om? så noe om å installere helt ny bios.. off Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hva med og høyreklikke på min datamaskin, velge behandle Velge diskbehandling høyre klikk på upartisjonert disk velg hva du vil dele den opp som. Hvis disken kommer opp som 127Gb så er det en sticky om det under lagringsmedia. Lenke til kommentar
Akillez Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 takk takk for alle svar jeg surfa litt og leste på en haug av sider og fant ut at når jeg hadde WD hdd så måtte jeg ha en en "wd driver" til promise kontrolleren min. hadde hatt denne en stund men kortet ville ikke ha driveren så jeg måtte tvinge den til å spise den så nå er alt bra takk igjen, takk for et flott forum MVH akillez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå