Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet går seint

Anbefalte innlegg

Hei

Har en adsl linje fra Tiscali 704/128. Saken er at det nå går så veldig seint, det var ikke sånn før, noen ganger går det så seit at det faktisk er som et 56k modem. Jeg ringte til Tiscali og de sa at jeg bruke linja mi max hele tiden og sa at jeg hadde et virus og at jeg burde kjøpe et antivirusprogram. Greit jeg kjøpte det, la inn win xp på nytt og la inn Norton antivirus. Det hjalp ingenting. Noen som har noen ide om hva det kan væe for noe?

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kjører vel ikke tilfeldigvis en torrentclient med ubegrenset upload?

bitcomet eller lignende....

Det kan jo virke som at uploaden sluker hele linja di...

Nei jeg gjør ikke det.

Det begynte for lenge siden egentlig, men har ikke tenkt så mye over det, men så til slutt så formaterte jeg og la inn win xp på nytt og Antivirus ++, men nei da, det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Men det er jo vanlig at Tiscali kundene har 56k fart da.... :yes: Bare les all den uhyggelige omtalen om de her på forumet.. :thumbdown: .Mitt råd til deg er og få deg en annen ISP.... :thumbup: Melder du om feil til de så tar det måneder før de i det hele tatt gidder og sjekke hvor feilen ligger....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å sjekke hvor mange "connections" du har til og fra PCen. Åpne ett DOS vindu (Run-> cmd) og kjør følgende kommando: "netstat -a". Der bør du ikke få mange linjer om du ikke har oppe noen programmer som kobler seg til nettet.

Så må du nesten finne ut om det "går tregt" til alle sider/adresser på nettet. Vil anbefale deg å kjøre "ping" mot ulike adresser og se om det er noen forskjell. Kjør og diverse "speedometer" tester rundt omkring på nette (ITAvisen f.eks).

Jeg har også observert at Microsoft, Tucows og Download.com har ganske bra linjer, funker greit å teste farten ved å hente ned noe fra dem... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...