boza Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei dere Sliter litt med å finne info på Cisco sine hjemmesider om dette. Jeg har "hørt" at man kan leste ned en default config fil som man installerer/flasher ISDN routere med, med et enkelt oppsett, jeg vil at denne skal ringe opp en gitt ISP, feks Start.no med ISDN lokaltakst 21405060. Men hvor finns denne filen? Og hvordan installerer jeg den hvis jeg har den lokalt på pc, og er "hyperkobla" på routeren? Noen som er litt Cisco eksperter her? Mvh boza Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg er ingen Cisco ekspert, men jeg har klødd litt på diverse Cisko bokser. Og hva FW update angår, så (såfremst det er samme prosedyre på din), så må FW imaget legges på en FTP server, og så taster du inn stien til imaget i telnet-sesjonen. Ellers har Cisco sikekrt den informasjonen du leter etter her: http://cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/index.html Lenke til kommentar
hwl Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Når det gjelder Cisco IOS baserte routere så er jo Cisco ConfigMaker alltid en slager. Dette er et grafisk basert configprogram for å sette opp ciscoroutere hvor du får til det meste og du kan evt fintune config-fila etterhvert. Kan anbefales, dette har iallfall jeg brukt en del med suksess med etterfølgende fintuning Lenke til kommentar
boza Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Når det gjelder Cisco IOS baserte routere så er jo Cisco ConfigMaker alltid en slager. Dette er et grafisk basert configprogram for å sette opp ciscoroutere hvor du får til det meste og du kan evt fintune config-fila etterhvert. Kan anbefales, dette har iallfall jeg brukt en del med suksess med etterfølgende fintuning Ahh...takk for opplysning, skal sjekke ut den! Mvh Boza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå