Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Opel Vectra 1997 (svakheter?)

moray

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til spesielle svakheter med Vectra 1997 modell?

Min bedre halvdel er på biljakt, og har nesten bestemt seg for denne bilen. Den har gått ca. 150'

Hørt at rust på bakskjermene kan være et problem.

Noen flere svakheter eller generelle erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om en 1.8 16V. Trodde Opel lagde greie motorer?

Eller er det kanskje slutt på det. Selv hatt en Omega 87, og en Vectra 91 begge med den velkjente 2.0 blokka. Ikke hatt nerveverdige problemer med motoren på disse.

Har imidlertid fått tak i forrige eier, og fått vite litt av hvert om bilen. Den har ikke vært krasjet, og har gått som en klokke men det har visst vært jevnt over mye feil. For å få godkjent den forrige gang kostet det 16000,- bare i deler. Dempere rund baut blant annet. Tror ikke det blir noe kjøp. Fikk prutet den til 45', men uansett.

Lenke til kommentar

Har som nevnt tidligere en 92 modell Vectra A, med 2.0 liter du nevner, er en del småproblemer med de, men er en utrolig god bil...

For 45 000 så er det jo ikke noen U-pris vil jeg si, og da har du litt å fikse for...

Syns for øvrig, mange med meg, at Opel generelt er bra bil...

Lenke til kommentar

Opel vectra A er en utrolig grei bil. Har en 92 modell selv. 2.0l til disse er en av få motorene som tåler skikkelig god juling og motoren får ikke skader hvis registerreima ryker (merk: 8v)

Rust, foringer, dempere er noe som går igjen på vectra A men ha man det under kontroll (evnt rust) så holder de godt.

Nå var det litt offtopic, men det er den bilen jeg har mest erfaring med :p Dog jeg vil anbefale deg å søke litt rundt evnt spørr på et opel verksted om svakhetene til de bilene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...