Gå til innhold

Xbox og mediacenter

RastaXP

Anbefalte innlegg

Hei og hop.

Familiens gamle Jalla dvd er blitt ødelagt og ny dvd spiller skal kjøpes.

Tenkte Xbox var et knakande godt alternativ da. Med tanke på media center og all moddingen man kan foreta.

Så må man kjøpe en Xbox med modchip for å kunne installere mediacenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg også for at du kjøper en Advanced AV-pack i tillegg for å få full utnyttelse av Xbox'en - jeg antar at du kommer til å koble den til et hjemmekinoanlegg. Da kan du koble til Xbox'en til forsterkeren med en optisk kabel, og koble TV'en til Xbox'en via SCART.

Om du kommer til å bruke en prosjektor bør du kjøpe en HDTV-pack i stedenfor, for å få høyere kvalitet (gjelder da ikke DVD-filmer).

Lenke til kommentar

Loddefri adapter til XBOX passer så og si ALLE chip. Problemet er bare at det er mer knot og sette dem inn, og de er ikke loddefrie lenger. Det som menes med at de kun passer SmartXX og Xecuter er at på versjon 1.0-1.5 kreves det en ekstra ledning på andre chipper. (ofte kjent som BT).

På versjon 1.6 må lpc "ombygges" med 5 ledninger under. Dette er vanskeligere å gjøre uten pin-header. Derfor er loddefri adapter lite å kjøpe til 1.6(har selv gjort det da jeg var ung og dum;))

Lenke til kommentar
Tenkte på DuoX2. Noen erfaringer med den? Hvordan er det man installerer media center på xbox egentlig etter at man har satt inn chippen?

Jeg har en DuoX2 (Cromwell Edition) sammen med et LPC recovery adapter, og dette fungerer kjempefint! Når du er ferdig med loddingen, må du finne riktig BIOS (som kan være noe herk), og etter det er det bare å sette i en CD/DVD med f.eks Slayers Auto-Installer, som installerer Xbox Media Center og masse annen programvare.

Nå har jeg ikke oppgradert noe programvare på min Xbox, så noen få bugs er det kanskje, men ellers fungerer alt helt topp med min DuoX og Xbox 1.6.

Har til nå ikke opplevd noen DivX/Xvid-filmer, DVD-filmer, musikk og backup av spill som ikke fungerer. Det eneste har vel vært noen små film-snutter med en antakeligvis eldgammel codec som har gått hen og dødd.

Jeg hadde før en Asono DVD-spiller som tar det meste, men denne har nå blitt fullstensig erstattet med Xboxen, da den tar opp alle funksjoner til Asono, og mye mer.

Nå har jeg ikke noe avansert anlegg, så mangel på spesielle tilkoblinger har jeg ikke merket. TVen jeg bruker er en 20-22" gammel haug med grønnskjær i venstre hjørne, så jeg er nok ikke så veldig kresen der. ;)

Btw, jeg loddet alt selv, og fikk det til! Måtte gå gjennom loddingen en gang, og tilsammen åpne Xboxen tre-fire ganger for de gangene jeg prøvde, men det var kun et lite punkt som ikke hadde fått god nok kontakt. En liten prikk med loddebolten, og så var alt klart! Anbefales veldig! (om du får det til)

Lenke til kommentar

DUOX2(blå) kommer med bios til v1.0-1.5 og en til 1.6. DUOX2 White(hvit;)) Cromwell/flashbios edition må du selv flase med egen bios for å starte slikt som Avalaunch.

For å flashe disse(stregt tatt bare nødvenig på den hvite), bruker du EurAsia Pro Generic Flash Disc v1.2. Da har du en flashdisk som booter, og en bios disk, som inneholder biosen du ønsker og flashe med. Dette er egentlig veldig enkelt, bare man gidder og lese HELE instruksjonen som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...