Gå til innhold

Hvem i all verden designet Nokia-headsetet?

Anbefalte innlegg

Greit nok at mobilprodusentene bevisst legger inn forbedringspotensiale i sine produkter - de er tross alt interessert i å selge neste år også. Et eksempel er den forbedrede 5-veis tasten på N6230i. Hvem som helst kan oppdage at denne knappen trekker tastaturet på 6230 kraftig ned.

Men hva i all verden tenkte de på når de lagde standardheadsetet som blant annet følger med N6230? Jeg snakker ikke om lyden. Klart, lyden kunne vært bedre, men det har nok mye med hvor mye punch de kan få ut av batteriet også, derfor er det greit med et lettdrevet headset. Drømmen hadde jo vært å bare plugge en standard 3,5mm jack rett i telefonen, men da skulle man nok gjerne også hatt litt bedre batteri og forsterker i telefonen.

Jeg snakker om selve designen, man skal ikke fomle mye med telefonen før pluggen detter helt eller halvveis ut - denne pluggen fungerer nok fint i bil, men ikke nødvendigvis i lomma, hva tenker de på? Pluggen sitter jo såpass dårlig at man kan høre den dårlige kontakten når man går.

I tillegg kommer et annet irritasjonsmoment som sikkert varierer fra til person til person, men jeg får rett og slett ikke de klumpete øreproppene til å bli sittende i øret. Jeg har aldri brukt propper som har passet meg dårligere.

Noen som er uenige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken du bringer opp har Nokia gjort noe med, da tenker jeg på at pluggen detter ut. På headsettet som følger med 6230 går ledningen ut fra pluggen på siden, dette gjør at pluggen har lett for å dette ut. Men med de siste modellene som f.eks. 6630 har de et nytt hedsett hvor ledningen går rett ut av pluggen, noe som sørger for at headsettet sitter godt fast i pop-porten. Er enig i at den gamle pluggen satt litt dårlig men det nye headsettet sitter skikkelig godt fast, må nesten ta i litt for å få dratt det ut igjen. :p

Gammel:

post-19-1111002169_thumb.jpg

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...