Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Wireless-G Router WRT54G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt og installert samme router i versjon 2.2. Den bryter linjen frekventerende hos meg også. Har restored routeren til factory default da jeg oppdaget at Binders hadde først solgt den til kommunens brannvesen og tatt den i retur. Festlig å oppdage gammelt passord og [email protected] som brukernavn på en "ny" router?

 

Etter restore virker den nå stabil i en times tid. Håper det fortsetter.

 

Har du forresten valgt "Keep alive - Redial period 30 sek" i setup? Du må ikke velge "connect on demand." Det problemet hadde jeg på en 3Com Officeconnect router og løste problemet med idle time = 0. Men Linksys gir heller valget stay alive.

 

En annen ting er at denne routeren gir meget bedre trådløs dekning enn 3Com. Er veldig fornøyd med den biten. Lurer bare nå på om jeg skal flashe den med HyperWRT 2.1b eller sveasoftbaserte Alchemy 6rc5. Noen med erfaring her? Det skal bli morsomt å øke signalstyrken med 900%....

Lenke til kommentar

Har også samme routeren v2.2...jeg kobles riktignok ikke like ofte av nett som trådstarter men det kan skje et par ganger i døgnet.

Forferdelig irriterende når pc`n står på nedlasting.

 

Har også nyeste firmware men den kobler seg av nett allikevel.

 

Er også litt spent på det der med sveasoft greiene...har ikke turt å legge den inn siden jeg ikke vet noe om det.

Noen som har tro på at routeren blir mer stabil eller er det bare at sendestyrken økes?

 

Håper noen oppgradert med 3dje parts firmware og kan fortelle litt om det..

 

 

Mhv

Gega

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har en kompis med samme problem:

Efter en stund mister den kontakten med Internettet - dvs at den fortsetter å laste ned/opp med f.eks DC++ - men det er umuligt å surfe med IE.

Han skrev mail til Linksys.no - som mente det var routeren der var noget galt med.

Dei sendte han en ny - men akkurat samme problem med den nye router!

 

I tillegg er der et annet sindsykt irreterende problem med, at når han genstarter routeren - da mister den DHCP-oppsettet.

Dvs at han må inn i oppsettet og definere portforwading hver jevla gang, fordi PC'erne i nettverket ikke har fått samme interne IP-adresse som de hadde før genstart!

Har prøvt forskellige firmwares (incl sveasoft's).

 

Nogen der genkjenner problemet?

 

PS. Han har nu bestilt en D-link 624 router. Vett ikke om det er noget bedre?

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hmmm....jeg gikk fra D-link DI-624+ til Linksys WRT54G...

 

Skal tro om det var smart da....D-linkèn kunne også låse seg av og til men ikke på langt nær så ofte som Linksys routeren gjør...

 

Finnes det overhode en bredbåndsrouter som er helt stabil...Blir så jævla irritert over ting som ikke fungerer :mad:

 

Mvh¨

Gega

Lenke til kommentar

Har innstallert 3 stk Linksys. Den første har stått på i over 1 år uten et eneste problem. Aldri falt ut eller mistet noen ting. Men sist jeg så på nettsidene deres. Så sto det at en burde nedgradere til en tidligere software på en versjon som det vistnok var litt problemer med. Har du en gammel vesrjon så må du sette MTU størrelsen manuelt. Ellers har den problemer med å fungere stabilt med flere PC med MSN f.eks. Sett den og til keep alive vert 30 s. se om det da blir bedre.

 

Jeg har selv en SMC Router. Det er en del som klager på dem og. Men på 1 1/2 år har den falt ut en gang. Er i vertfall fornøyd med den.

 

Ståle

Lenke til kommentar
I tillegg er der et annet sindsykt irreterende problem med, at når han genstarter routeren - da mister den DHCP-oppsettet.

Dvs at han må inn i oppsettet og definere portforwading hver jevla gang, fordi PC'erne i nettverket ikke har fått samme interne IP-adresse som de hadde før genstart!

 

Får du ikke til sette opp manuelle ipadresser basert på MAC-adressene da? Det gjør jeg på min wl500g. Evt. kan du jo altids bare skru av dhcp på klientene og sette faste IP-adresser der. Bare pass på at dhcp serveren ikke deler ut adresser som krasjer...

 

S.

 

PS: WL-500g er genial, og med gratis custom FW. Noen andre som vet om routere som har sambaserver, phpserver, mediaserver, IPv6, FTP-server, Webcamstøtte, QOS, NFS, SSH-server++ innebygget?

Lenke til kommentar

Har samme problem med min wrt54g. Men den har kommet seg etter at jeg la inn hyperwrt firmwaren. Men er ikke helt på nett enda, men ser lys i tunellen :). Har testet Topcom og sparklan, som ikke hadde det problemet, men de hadde heller ikke så mye tweake stuff :). Men når Topcom er mer "stabil", da blir jeg litt skremt.

Lenke til kommentar

Har hatt denne skiten i 2 dager og har prøvd "alt" men likeforbanne så funker den ikke optimalt har detti ut 2 ganger nå i løpet av noen timer,kjedelig når jeg er på skype eller driver litt med torrent filer og jeg må starte routern på nytt,kjedelig,har vært i kontakt med komplett å fått retur nr. så nå skal skiten ut!! :no:

Lenke til kommentar

Tja hva skal man si,har nå oppgraderet firmvareen dd-wrt.v22-prefinal og det skulle jeg nok ikke gjort for nå funker ikke noe og power lyset bare står det å lyser,hvis det ikke er noen der ute som vet hva jeg nå skal gjøre så går linksysen i søpla :mad:

Lenke til kommentar

Har en WRT54G og en WRT54GS, begge er veldig stabile, de står med trafikk 24/7 uten problemer.

Den første 54GS jeg fikk hadde de problemene dere beskriver, sendte den i retur til MPX som byttet den med en tilsvarende.

Vi bruker også IP telefon over den ene og dette fungerer veldig bra med QOS aktivert på ruter.

Har også hjulpet min bror med å sette opp en WDS link mellom to hus som ligger ca 60m fra hverandre, denne linken brukes også til IP telefon. Firmwaren vi bruker er Sveasoft Satori og Alchemy, det er lagt inn en kommando som rebooter ruterne en gang hver natt da vi har opplevd problemer med DHCP server til maskiner som er tilknyttet trådløst, dette er under utbedring av Sveasoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...