Gå til innhold

PHP - Apache Localt

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har Innstlaert:

PHP 5.0.3

Apache 2.0.53

og

mySQL 4.1

Men nå skjønner ikke jeg hva jeg skla gjøre.

Skal altså ha slik at jeg kan se hjemmesiden min som jeg har laget i php på adressen:

http://localhost/

Men når jeg klikker meg dit kommer det bare:

Seeing this instead of the website you expected? osv osv..

Hva må jeg gjøre får at jeg skal kunne se min hjemmeside der?..

Alle filene til hjemmesiden min ligger localt på pc'en..

Takk :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du startet apache da?

hehe ;P

Joda =)

Men må jeg endre på noe innstillinger for at den skal vite hvor den skal hente hjemmeside filene fra?

Altså hvor min Mappe med alle .php filene ligger?

PS: Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned phpMyAdmin ?

Endret av Mellet
Lenke til kommentar

Hmm, testet og legge alle filene i den mappa..

Funket å åpne dem da, men kom bare ut som vanlig script..

Altså den viste bare codinga..?.

:hmm:

Kansje jeg må slå på PHP på en eller annen måte, hvordan gjør jeg dette?

Endret av Mellet
Lenke til kommentar
Hmm, testet og legge alle filene i den mappa..

Funket å åpne dem da, men kom bare ut som vanlig script..

Altså den viste bare codinga..?.

:hmm:

Kansje jeg må slå på PHP på en eller annen måte, hvordan gjør jeg dette?

Du må endre et par linjer i httpd.conf, og muligens flytte noen filer i php-katalogen.

Det står godt beskrevet i dokumentasjonen til PHP-distribusjonen.

MVH Audun

Lenke til kommentar
Kan for øvrig anbefale XAMPP som er en all-in-one-pakke med Apache, PHP, MySQL, phpMyAdmin og endel annet stash (litt avhengig av om du velger vanlig eller Lite-pakken).

Hei,

jeg har installert XAMPP, og alt se ut til å virke. Jeg laget php-fil og la den i htdocs-mappa. Kjørte den i browseren ved å skrive localhost osv, og jeg får ingen feilmeldinger.

Problemet er at den ikke tolker php-innholdet i fila, printer bare html delen, hvis du skjønner hva jeg mener. Hva er feil?

Meget takknemelig for hjelp!

Lenke til kommentar
Last ned denne PDF filen som tar for seg oppsett av Apache med PHP installasjon under Windows og Linux.

PDF fil

En bra link! men jeg sliter med 2 ting.

Den ene er at når jeg skal starte opp apache etter alle de forskjellige innstillingene så får feilmelding at det er feil i httpd.conf fila linje 173, altså

denne LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache2.dll som jeg skulle legge inn.

Det andre problemet er under konfigurasjon av PHP der man skal om man har NTFS som filsystem må php.ini gjøres lesbar for web-tjeneren.

Det gjør du ved å høyreklikke på filen, velge «Egenskaper», «Sikker-het»

og «Tillate lesing».

Når jeg høyrklikke og så på egenskaper så får ikke jeg opp sikkerhet. Kjører XP pro.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde også å gjøre de endringene som stod beskrevet i pdf-fila, men fikk også feilmelding ang den ene linja.

php.ini skal kopieres inn i windows-katalogen eller windows/system32? og må det gjøres andre forandringer?

Lenke til kommentar

Det virker som mange har problemer med dette, og det er sikkert like mange som vet hva som må gjøres. Hjelp oss davel! :)

Jeg har denne koden. Er den riktig syntaktisk?

<html>

<body>

<?php

echo 'Hello World';

?>

</body>

</html>

Ser ingenting i browseren, og når jeg tar "vis kilde" vises akkurat samme koden men jeg trodde ikke php-delen skulle vises... Hva er galt?

Lenke til kommentar
Det virker som mange har problemer med dette, og det er sikkert like mange som vet hva som må gjøres. Hjelp oss davel! :)

Jeg har denne koden. Er den riktig syntaktisk?

<html>

<body>

<?php

echo 'Hello World';

?>

</body>

</html>

Ser ingenting i browseren, og når jeg tar "vis kilde" vises akkurat samme koden men jeg trodde ikke php-delen skulle vises... Hva er galt?

Jeg innstalerte XAMPP og da funker alt som det skal..

Flyttet bare alle mine filer over til htdocs i en mappe som jeg kalte mellet..

Da kunne jeg kjøre hjemmesiden på adressen:

http://localhost/mellet

Så kom siden frem med PHP slik den skal være :w00t:

Lenke til kommentar

Skal prøve å installere WAMPP på nytt. Må noe annet gjøres etter at den er installert (f.eks kopiere ini filer eller forandre config), eller kan jeg se php-filer med en gang?

(Skjønner ikke hvorfor jeg aldri får ting til å funke!?! :no: )

Lenke til kommentar
Skal prøve å installere WAMPP på nytt. Må noe annet gjøres etter at den er installert (f.eks kopiere ini filer eller forandre config), eller kan jeg se php-filer med en gang?

(Skjønner ikke hvorfor jeg aldri får ting til å funke!?! :no: )

Jeg innstalerte bare og flyttet alle min PHP filer over til htdocs mappen og så funket alt =)

Lenke til kommentar

Men om man skal koble til ekstern. Skriver man da bare IP'en? Jeg er bak en router, hvordan får jeg siden på min maskin til å virke eksternt da?

Og en ting til; hvordan kobler man en IP mot et domenenavn? Tenker ikke på webhotell, men egen webserver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...