eLang Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Får bare opp denne når jeg prøver å innstalere rpm filer.... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Det du har lastet ned er en source.rpm, den vil du ikke ha? Finn tilsvarende uten .src. Åpne en terminal og skriv rpm -ivh pakkenavn som root, for å instalere. MEN, du burde heller bruke pakkehåndtereren din for å instalere aMSN(og allt annet, så lenge det er mulig), hvilken distro? Endret 16. mars 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
eLang Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 hmm... lasta ned den andre fra hjemme sia til amsn, men fikk opp samme greia...? SuSE 9.2 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ville prøvd å instalere via Yast (den finner og laster ned allt du trenger, for deg), men hvis du skal instalere den filen må du gjøre som jeg sa, som root. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hmm... lasta ned den andre fra hjemme sia til amsn, men fikk opp samme greia...? SuSE 9.2 Når du klikker på lenken til RPM'en i Firefox eller en annen browser skal det normalt komme opp et skjermbilde for installering av pakken. Hvis du valgte "Save as" i stedet, prøv å klikke på den i browseren og se hva som skjer. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 bruker ff. enten lagre til disk eller "åpne med" - bla igjennom. Prøvde å innstalere med yast, men skjønte ikke åssen jeg skulle gjøre det der... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har aldri brukt Yast, så jeg kan ikke forklare. Men du burde uansett lære deg det, og bruke det når det er mulig, det er den absolutt beste måten å instalere på. Og Yast vil da og kunne oppdatere alle programmer på hele systemet, hver gang det kommer nye versjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå