moray Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Bizet - Carmen Suite No. 1 Tchaikovsky - 1812 Overature Lenke til kommentar
Bach Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Mozart - Dies Irae er en av de heftigste korsangene som fins. Og da snakker vi ikke sølvguttene, men ordentlige sangere. Giuseppe Verdi (ikke Mozart). - D.J. Den er vel skrevet av Mozart, og ferdiggjort av hans assistent Sussmayr. Så nei. Etter å ha googlet litt, ser det ut som Verdi har prøvd å lage en forbedring eller noe, denne har jeg ikke hørt men. Er en innspilling på Telarc med en "ny" avslutning av Robert Levin. Jeg synes den fungerer veldig bra. Ellers er det noen partier med skikkelig øs på Missa Solemnis av Beethoven. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Den er vel skrevet av Mozart, og ferdiggjort av hans assistent Sussmayr.Så nei. Etter å ha googlet litt, ser det ut som Verdi har prøvd å lage en forbedring eller noe, denne har jeg ikke hørt men. Etter noe research har jeg funnet ut att "Dies Irae" betyr vredens dag, og blir brukt av mange komponister. Så konklusjonen er att vi begge har rett (jeg har bare hørt Verdis "Requiem"). For øvrig blir "Dies Irae" brukt som satser av nålevende komponister også. - D.J. Endret 17. mars 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 "Mars - The Bringer Of War" fra Gustav Holst's The Planets er noe av det feteste som fins. Lett å høre hvor John Williams har hentet inspirasjon til Star Wars-musikken. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Genial tråd. Det er lett - for en som ikke kjenner veien innen klassisk musikk - å gå seg vil. Håper det kommer flere gode anbefalinger her. Jeg liker godt de pompøse og dynamiske komposijonene med gigantiske klimaks. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Er en innspilling på Telarc med en "ny" avslutning av Robert Levin.Jeg synes den fungerer veldig bra. Ok, sitter og hører på den nå forresten, og må si at jeg liker Mozart og Sussmayrs versjon bedre. Etter noe research har jeg funnet ut att "Dies Irae" betyr vredens dag, og blir brukt av mange komponister. Så konklusjonen er att vi begge har rett (jeg har bare hørt Verdis "Requiem"). For øvrig blir "Dies Irae" brukt som satser av nålevende komponister også. Vredens dag - dommedag. Ikke helt lett og tolke, men det er derfor ikke helt ukjent. Vi hadde vel begge rett, men ikke fordi at navnet blir brukt av begge komponistene, men fordi han også hadde laget en versjon Anbefaler deg forresten å høre Mozarts versjon, veldig flott. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Trenger navn på kraftige klassiske sanger,eksempel er "Ride of the Valkyries" hva heter den som Iron maiden bruker for eksempel? takk takk ahh... Gode gamle apokalypse nå! Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vredens dag - dommedag. Ikke helt lett og tolke, men det er derfor ikke helt ukjent. Vi hadde vel begge rett, men ikke fordi at navnet blir brukt av begge komponistene, men fordi han også hadde laget en versjon Anbefaler deg forresten å høre Mozarts versjon, veldig flott. Når jeg hørte satsen må jeg inrømme att jeg hadde hørt den før, må bare legge til att de ikke lagde egne versjoner av stykker, men egne stykker. Forøvrig er vel "Soloppgang" fra Also Sprach Zarathustra av R. Strauss en velkjent sats (sats er forøvrig en del av ett stykke). Bruker du ett P2P program for å høre musikken er vel "Also Sprach Zarathustra" søkeordene. Husk bare å slett det etter att du er ferdig Ang. Ride of the valkyries, tenker mer på Bugs Bunny når jeg hører den. - D.J. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Ang. Ride of the valkyries, tenker mer på Bugs Bunny når jeg hører den. Begynner å tenke på et gammelt helikopterspill hvor det stykket var brukt On topic: Bach - Toccata og Fugen er jo ganske heftig. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Når jeg hørte satsen må jeg inrømme att jeg hadde hørt den før, må bare legge til att de ikke lagde egne versjoner av stykker, men egne stykker. Vel, når du ser hva Bach her skriver, og hvor like de er, så kan man kalle det for en annen versjon bare. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Elverhøj Ouverture, av Heiberg (?) William Tell Ouverture, Rossini Lenke til kommentar
Bach Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Toccata i C-dur fra BWV 564. Fult øs og muligens den mest glade visa jeg vet om. Stakkars jækel av en bæljetråkker som skulle holde følge. :!: Johann Sebastian Bach var forresten mest kjent som organist, ikke komponist, mens han levde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå