kengdal Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Jeg fant en css meny på Listamatic som jeg klippet inn i siden min. Problemet er at nå har "meyen" blitt litt skyvet på til venstre, sammen med "header" mens alt annet står på plassen sin. Dette var helt fint før menyen ble limt inn. body { text-align:center; background-color:#E6E6EE; } #ramme { width:600px; margin-right:auto; margin-left:auto; margin-top:10px; } #header{ width:600px; height:100px; margin: 0 auto; border-right-style:groove; border-left-style:groove; border-top-style:groove; border-color:#7575A1; border-width:medium; border-bottom-style:groove; border-bottom-width:1px; background-image:url(hedder.jpg); } #meny { width:600px; height:40px; margin: 0 auto; border-right-style:groove; border-left-style:groove; border-color:#7575A1; border-width:medium; border-top-color:#7575A1; border-top-style:groove; border-top-width:1px; } #bilde{ width:600px; height:120px; margin: 0 auto; border-right-style:groove; border-left-style:groove; border-color:#7575A1; border-width:medium; border-top-style:groove; } #blogg{ width:600px; border-right-style:groove; border-left-style:groove; border-color:#7575A1; border-width:medium; text-align:left; background-color:#333333; border-top-color:#7575A1; border-top-style:groove; border-top-width:1px; } #fotter{ width:600px; height:15px; margin: 0 auto; border-right-style:groove; border-left-style:groove; border-color:#7575A1; border-width:medium; border-bottom-style:groove; } #navcontainer { margin: 10px 0 0 50px; padding: 0; height:30px; } #navcontainer ul { border: 0; margin: 0; padding: 0; list-style-type: none; text-align: center; } #navcontainer ul li { display: block; float:left; text-align: center; padding: 0; margin: 0; } #navcontainer ul li a { background: #fff; width: 100px; height: 28px; border-top: 1px solid #f5d7b4; border-left: 1px solid #f5d7b4; border-bottom: 1px solid #f5d7b4; border-right: none; padding: 0; margin: 0 0 0px 0; color: #f5d7b4; text-decoration: none; display: block; text-align: center; font: normal 10px/18px "Lucida Grande", "Lucida Sans Unicode", verdana, lucida, sans-serif; } #navcontainer ul li a:hover { color: #930; background: #f5d7b4; } #navcontainer a:active { background: #c60; color: #fff; } #navcontainer li#active a { background: #c60; border: 1px solid #c60; color: #fff; } Er det noen som vet hva dette kan være? MVH Kengdal Endret 16. mars 2005 av kengdal Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Kan vi få se et eksempel? Vanskelig å si utifra CSS-koden og en noe uforståelig forklaring av problemet Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) http://www.iwearnorge.com/blogg1/index1.php# Itilleg er blir den vist ganske feil i IE, er dette noe å gjøre med så den blir vist likt som i Firefox Endret 16. mars 2005 av kengdal Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det var mye kode for en så enkel side.. Forresten så tror jeg ikke "Groove" border støttes av Firefox. I tillegg: Hvorfor sentrerer du header når den ligger inni en sentrert <body> tag? Veldig mye rart i koden her.. Skriv margin: 10px auto 0 auto; i #ramme.. Det er så mye mindre slitsomt å lese koden din da. Generelt finner jeg lang og slitsom kilde som man egentlig ikke trenger å bruke. border-width:medium; Hva er dette? Virker ikke som det fungerer i FF. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Er ganske ny innen css og webdesign. Har skiftet det ut nå men det funket ikke, den er forsatt dratt litt til venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå