hans A Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Var innom en helsekostbutikk i dag og kjøpte protein. Og da reklamerte de med anabole piller i light versjon. (Piller) Husker ikke hva de het, men det var et 3 bokstav navn. Er det så at det er lov å selge anabole preperater bare pillene ligger lavere et bestemt nivå? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Saken er nok at de inneholder stoffer som skal øke hormonnivået i kroppen på naturlig vis. (ikke doping) Hormoner inneholder de med sikkerhet ikke. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Regner med at det var ZMA, som nevnt ovenfor øker det (visstnok) kroppens produksjon av anabole stoffer naturlig. Vet ikke om det har noen virkning men det inneholder bl.a zink som er et av komponentene som kreves for et høyt testosteron-nivå. Endret 17. mars 2005 av Knut.ea Lenke til kommentar
hans A Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Det stemmer, de het ZMA. Det virker som det er flere of flere som trener på treningstudio som bruker det. Hvor mye effekt det har er jeg usikker på. Men etter som det står så er det jo snakk om en hvis form for hormontilskudd (IGF-1). Her er et utdrag fra en artikkel: ZMA: Økt muskelstyrke og hormonnivå Jo mer en trener jo større risiko er det for at man får for lave nivåer av SINK og MAGNESIUM, dette fører med seg lavere nivå av de viktige anabole (oppbyggende) hormonene som styrer muskelutviklingen i kroppen. Studier har vist at ZMA dramatisk øker de anabole (oppbyggende) hormonene. Opp til 30% økning av det frie Testosteronet samt en betydelig økning av IGF- 1 (tilveksthormon). Det kan nevnes at ZMA er ett av de aller mest undersøkte tilskudd på markedet. Et flertal studier har bekreftet ZMAs økning av hormonivået*. (Hentet fra sportstilskudd.no) Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det er ikke snakk og IGF tilskudd nei. Det kan hjelpe å øke nivåene naturlig. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 ZMA skal visstnok forlenge dypsøvn perioden også, altså at du sover bedre. Har brukt det litt selv, men ikke helt slavisk. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Var det noen innvirkning på søvnen når du tok dem? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Det er vanskelig å si, men til noen grad! Saken er at søvnen vår består av to faser søvn, REM søvn (Rapid eye movement), altså fasen der du drømmer og ikke sover dypt, og dyptsøvnen. Det er her du virkelig sover dypt og henter inn energi. ZMA skal da tydelig forlenge dyptsøvnfasen i forhold til vanligvis. Altså mer energi i hverdagen, og et (naturlig) økt testosteronnivå. Om det er verdt penga er en annen side av mynten. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Det meste som øker [/i]andelen[/i] av REM-søvnen i løpet av en natt burde da være verdt pengene. Kan sove mindre, men mer da på en måte Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Du øker andelen dyptsøvn, ikke REM. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ZMA (zinc monomethionine aspartate) er morsomt på mange måter. Gå på det en liten stund - ha samleie - observer damens uttrykk når du ejakulerer. *humre* 1 Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Ja ZMA skal ha mange virkninger. Men en ting virker den på. Og det er søvnen. Det kan jeg gå god for. Jeg sover mye bedre etter at jeg startet med ZMA. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har selv brukt ZMA Genin, og preparatet virker. Angående effekt på søvn, var det kun at jeg følte meg mye bedre uthvilt. Problemet er at det er dyrt, så jeg bruker det ikke lenger. Er imidlertidig helt trygt, hadde jeg hatt pengene, ville jeg fortsatt brukt det. Husk at det er andre kosttilskudd, og et nøye kosthold som er viktigere, før en begynner med mer avanserte tilskudd som ZMA Genin. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Jeg bruker ZMA så godt som hele tiden. Merker at jeg sover mye tyngre når jeg går på det. Føler meg mye bedre når jeg våkner. De andre effektene vet jeg lite om, er bare opptatt av å sove godt, da det er viktig for restutisjon! Endret 11. juli 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg brukte ZMA i en tre måneders tid, merket ingen forskjell på søvn før, ved bruk, eller nå etterpå. Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 "Anabolic" betyr vel generelt "muskelbyggende", og ordet blir brukt i mange kosttilskudd for å at det skal høres "kult" ut, og for at fjortiser som trener biceps 5 ganger i uka skal kjøpe. Man kan feks. kalle et produkt "Anabolic Omega-3" uten å lyve, siden Omega-3 hjelper på det å bygge muskler. Har brukt ZMA nå i 6 mnd og det har forbedret søvnkvaliteten og sultnivåene mine. Grunnen til at det øker hvor sulten du er, er vitamin B6 som er i ZMA. Grunnen til at noen kanskje ikke merker forskjell, er muligens at de allerede har greie nivåer av sink, magnesium og B6. En annen grunn kan være at de tar for lite av produktet. I Norge har de satt anbefalt bruk langt lavere enn det som er anbefalt i andre land. Det ZMA-produktet jeg går på nå, anbefaler 2 kapsler pr. døgn. Jeg tar 3-4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå