eUnaas Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hei! Som mange ander her har jeg et problem. Jeg har et problem med å spille spill (hehe) Jeg kommer inn i dem... men så pluteslig så lukker de seg og jeg kommer til skrivebordet igjen. Dette begynnte etter at jeg hadde spilt litt Max Payne (nå kommer jeg ikke lengre en til loadinga før det stopper). Så på The Sims. Og nå skjer det samme med GTA3... Hva skal jeg gjøre? er det noe galt med pc'en min? Noe med at winXP kanskje ikke ... nei det er jo det jeg lurer på ... Håper på svar! Lenke til kommentar
Suicid3 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Jeg har oxo et G3 ti 200. Max Payne funker fett med meg. Prøv å patche alt som er overhodet mulig ( Spillet, driverene til kortet ditt, DirectX (ikke ta directx9 beta)) Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Slå dette: En gang hadde jeg et spill (husker ikke hvilket) som var ytterst snodig. Jeg installerte det, for så å kjøre det. Plutselig gikk det CTD (crash to desktop) og jeg prøvde igjen. Men spillet var borte! Merkelig, ikke spor av det på hele maskinen. Jeg installerte igjen, kjørte det. Sapp. Samme skjedde igjen! :smile: Det avinstallerte seg selv hver gang man kjørte det. Snodige saker. Lenke til kommentar
Maaze Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 jada... har akkurat samme problem med Max Payne. Jeg kjører også XPpro og har omtrent samme maskin, og etter utrolig mye fundering og testing fant jeg ut at når jeg nedgraderte til win98, fungerte alt prikkfritt. Problemet ser ut til å forekomme bare i XP og bare med spill som kjører directx. Til motstetning bruker jeg ikke GF kort, men Radeon 8500, så det er ikke noe i veien med de. Test noen OpenGL spill (f.eks SOF2) og se om de funker. De funker helt prikkfritt hos meg. Gjør de det hos deg, har vi samme problemet. Vi får vente på directx 9; tror kanskje den er problemet. Virker ikke det, har vi et seriøst problem. (hugs ALLTID å laste ned de nyeste driverne til SKJERMKORT-->nvidia.com(detonatorxp) og HOVEDKORT-->viaarena.com(4in1)) :smile: Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Jeg fikk meg en AHA opplevelse i går. Har spilt gjennom Max Payne med GF2GTS ingen prob. om syns spillet gikk ganske smooth. Kjøpte meg Gainward GF4-4400 på fredag.. plutselig ble MP et annet spill.. FOR NOEN LYSEFFEKTER.. ikke bare den men smooth ga en ny betydning.. 80-100 fps. Ser ut som jeg må spille hele spillet på nytt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 01:09, eunaas skrev:Hei! Som mange ander her har jeg et problem.Jeg har et problem med å spille spill (hehe) Jeg kommer inn i dem... men så pluteslig så lukker de seg og jeg kommer til skrivebordet igjen. Dette begynnte etter at jeg hadde spilt litt Max Payne (nå kommer jeg ikke lengre en til loadinga før det stopper). Så på The Sims. Og nå skjer det samme med GTA3... Hva skal jeg gjøre? er det noe galt med pc'en min? Noe med at winXP kanskje ikke ... nei det er jo det jeg lurer på ...Håper på svar! sjekk om det er støv i cpu vifta og at det ikkje er for varmt i kabinettet Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 30. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2002 sjekk om det er støv i cpu vifta og at det ikkje er for varmt i kabinettet hva er det du preker om??? støv, hva f*** har det med at spill quitter? nei, det er 34grader i kabinette og 49 på CPU så det er ikke noe jeg bekymerer meg over... Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Løsning: Format c: Legge inn et RETT OS (f.eks. Win2000) Installere spillene på nytt N-joy Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: eunaas skrev (2002-06-30 20:05): sjekk om det er støv i cpu vifta og at det ikkje er for varmt i kabinettet hva er det du preker om??? støv, hva f*** har det med at spill quitter? nei, det er 34grader i kabinette og 49 på CPU så det er ikke noe jeg bekymerer meg over... eunaas Det kan ha mye å bety om du har mye støv i pc'en din,cpu og på gpu,og tempen er og viktig så det var ikke så dumt forslag det da,om du ikke er enig at det var et bra forslag kan du heller svare på en høflig måte,du har oppdatert alt i pc'en din,spilla,win osv. Kjetil Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 14:08, Kjetil Lura skrev: Quote: eunaas skrev (2002-06-30 20:05): sjekk om det er støv i cpu vifta og at det ikkje er for varmt i kabinettet hva er det du preker om??? støv, hva f*** har det med at spill quitter? nei, det er 34grader i kabinette og 49 på CPU så det er ikke noe jeg bekymerer meg over... eunaas Det kan ha mye å bety om du har mye støv i pc'en din,cpu og på gpu,og tempen er og viktig så det var ikke så dumt forslag det da,om du ikke er enig at det var et bra forslag kan du heller svare på en høflig måte,du har oppdatert alt i pc'en din,spilla,win osv. Kjetil ja jeg beklager det... MEN Det kan ikke ha mye å betydning om jeg har mye støv i pc'en din,cpu og på gpu,og tempen... !!! Lenke til kommentar
DaCooL Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Det er veldig mange som har problemer med geforce3 ti200, jeg har om pcer som henger seg og alt mulig tull. Jeg hadde en asus via driver som fulgte med kortet fra før av. Etter at jeg innstallerte den nyeste detonator xp driveren til kortet har d kjørt helt prikkfritt. (et lite tips til de som har amd athlon xp 1800+, gå inn i BIOS og sett vcore voltagen til 1,825v eller 1,850v ikke la den stå på default. pcen min klikka hele tiden d stod på default, nå klikker den aldri) Lenke til kommentar
jonasd Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Det er den forbannade XP'en. :sad: Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 13:05, DaCooL skrev:Det er veldig mange som har problemer med geforce3 ti200, jeg har om pcer som henger seg og alt mulig tull. Jeg hadde en asus via driver som fulgte med kortet fra før av. Etter at jeg innstallerte den nyeste detonator xp driveren til kortet har d kjørt helt prikkfritt. (et lite tips til de som har amd athlon xp 1800+, gå inn i BIOS og sett vcore voltagen til 1,825v eller 1,850v ikke la den stå på default. pcen min klikka hele tiden d stod på default, nå klikker den aldri) jeg har jo GT3 ti500 da... men jeg trur egentlig problemet ligger i winXP... Det er egentlig mye tull med winXP en min... skal prøver å skjøre win98 en stund for å se etter... Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Gjett hvorfor jeg "rota bort" XP cd'n min... 2K for alle penga! XP= Xtremt Piss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå