Gå til innhold

Parkering forbudt skilt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler på at du får kjøpt det.

Og, du har ikke lov til å sette det opp med mindre du har tillatelse fra statens veivesen.

Har han ikke lov til å sette det opp på egen eiendom engang? :dontgetit:

Jeg er ikke så sikker på om du har lov til å sette det opp uten tillatelse fra statens veivesen jeg.

Lenke til kommentar
Tviler på at du får kjøpt det.

Og, du har ikke lov til å sette det opp med mindre du har tillatelse fra statens veivesen.

Har han ikke lov til å sette det opp på egen eiendom engang? :dontgetit:

Jeg er ikke så sikker på om du har lov til å sette det opp uten tillatelse fra statens veivesen jeg.

skilt der det røde er svart er vel litt mer menneskelige regler for! De er jo beregnet på industri og det burde en skole få!

Lenke til kommentar
Vi setter ikke apostrof foran genitiv s.

Noen vil nok mene det ikke er korrekt å skrive "genitiv s". Vil anbefale å endre dette til "s-genitiv". Evt. "genitiv-s", men ville selv brukt det første forslaget. Ønsker du å være språknazi burde du ha kontroll på egen ortografi. Dette til etterretning.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Vi setter ikke apostrof foran genitiv s.

Noen vil nok mene det ikke er korrekt å skrive "genitiv s". Vil anbefale å endre dette til "s-genitiv". Evt. "genitiv-s", men ville selv brukt det første forslaget. Ønsker du å være språknazi burde du ha kontroll på egen ortografi. Dette til etterretning.

I dette tilfellet bruker jeg ordet "genitiv" som et adjektiv, og det kan man godt gjøre, smarten.

Lenke til kommentar
I dette tilfellet bruker jeg ordet "genitiv" som et adjektiv, og det kan man godt gjøre, smarten.

Feil bruk av ordet. "Genitiv" er et navn på en kasusform, substantiv, ikke adjektiv.

Når det gjelder topic ville jeg tatt en telefon til Statens Vegvesen.

Lenke til kommentar

Prøv dette firmaet.

http://www.norskilt.no/

Jeg har ivertfall fått god service der.

Når det gjelder det juridiske kan man vise til § 5 Skiltregler m.m. i Vegtrafikkloven hvor det står:

"Offentlig trafikkskilt, signal eller oppmerking må ikke brukes på eller ved veg uten tillatelse av vedkommende myndighet. Det samme gjelder skilt, signal eller oppmerking som kan forveksles med offentlige. Dersom det uten tillatelse er satt opp skilt eller signal eller foretatt oppmerking, kan dette fjernes eller kreves fjernet av myndigheten. "

Endret av Jan-Inge
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...