Daytona* Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hvilket Mediesenter foretrekker dere og fortell gjerne hvorfor. Jeg har begynt et oppsett av min HTPC med Media portal mediesenter ,jeg er foreløbig bare i begynnerfasen og har ikke fått prøvd ut hvordan dette fungerer i praksis. Jeg har møtt på problemer som å få fjernkontrollen til å virke,dette er vist en winlirc fjernkontroll som fulgte med winfast pvr2000 tvkort som jeg bruker. Etter det jeg har lest støttes ikke disse IR fjernkontrollene med dette mediesenteret. jeg syntes også dette mediesentere reagerer treigt. Dersom det er noen her som har satt opp et mediesenter med bruk av fjernkontroll som fungerer ,kan dere da skrive litt om hvilket oppsett dere bruker? Lenke til kommentar
CybKnight Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg kjører 8Dimension TVedia. Det koster litt, men ikke mye. Dessverre støtter dette bare Hauppauge PVR kort enda... Men i tillegg har det support for flere typer fjernkontroller. 8Dimension hjemmeside Men hvis du har problemer med fjernkontroll, se på girder. Girder Dette er et veldig universelt program for å bruke fjernkontroller. Jeg bruker dette for å få min ATI Remote Wonder til å styre TVedia og Winamp. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hvilket Mediesenter foretrekker dere og fortell gjerne hvorfor.Jeg har begynt et oppsett av min HTPC med Media portal mediesenter ,jeg er foreløbig bare i begynnerfasen og har ikke fått prøvd ut hvordan dette fungerer i praksis. Jeg har møtt på problemer som å få fjernkontrollen til å virke,dette er vist en winlirc fjernkontroll som fulgte med winfast pvr2000 tvkort som jeg bruker. Etter det jeg har lest støttes ikke disse IR fjernkontrollene med dette mediesenteret. jeg syntes også dette mediesentere reagerer treigt. Dersom det er noen her som har satt opp et mediesenter med bruk av fjernkontroll som fungerer ,kan dere da skrive litt om hvilket oppsett dere bruker? jeg bruker meedio og er meget fornøyd med det. Lenke til kommentar
kromitt Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg satt i sammen en stue pc for en kamerat og fant ut at Media portal var den som dekket det meste av behovene i et program (avspilling av filmer,tv-opptak,musikk,bilder,net-radio,norsk EGP), samt at det var enkelt å navigere i. Jeg prøvde BeyondTV, Meedio og SageTV, men likte Medio Portal best. Det som er svakheten med MP er at TV-tuner delen ikke er helt 100%, samt noen bugs her og der. Men den ser bra ut grafisk, er gratis, og den dekker det meste for en dummy som skal ha en enkel stue PC for 42" plasma uten at en må skifte for mye mellom programmer. Veldig enkelt å ta opp til disk fra TV med å velge program i EPG guiden (xmltv) at til og med bestemor klarer det! Bruker et Hauppauge PVR150 TV kort med fjernkontroll (45b silver)som virker bra med MP. Må knote litt med c:\windows\irremote.ini filen for å få det til (virker ikke i utgangspunktet med MP), men kan da styre det meste av programmer. Har laget det slik at alt kan styres med fjernkontroll ink. shut down av PC (men har også et trådløst keyboard fra ELFA for surfing på nettet). Mange meninger om Media Portal, men synes det veldig bra, men du må jobbe litt med setup for at det skal bli perfekt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå