Gå til innhold

lydkort studiokvalitet med flere kanaler inn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler enten M-Audio's Delta 1010 eller (hvis du ikke har så mye penger) Delta 1010 LT. Gode og stabile kort, 8 analoge inn/ut, 2 digitale inn/ut, kan bygges sammen med flere slike kort og har MIDI inn/ut.

Ellers har jo EMU laget noen kort, f.eks. 1820M. Men dette er jo tross alt et EMU-kort, dvs. de samme folkene som gav oss Live, Audigy, etc. Ikke akkurat folk som er kjente for å lage gode og stabile drivere. Har hørt om flere brukere som har byttet sine EMU-kort i M-Audio sine kort fordi de rett og slett var for ustabile.

Er du skikkelig seriøs (som jeg var, eller prøvde å være, en gang i fortiden til jeg hadde innbrudd), kan du kjøpe et (eller flere) LynxTwo C, men det koster fort penger... ;)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Som 1820 bruker vil jeg gjerne høre om de som har byttet fordi deres system var ustabilt, særlig fordi jeg ikke har problemer i det hele tatt selv.

Edit:

Glemte å si at jeg også hadde Audiophile 2496, og vil aldri kjøpe et M-audio produkt igjen etter det. Når du får et helvete av problemer med et merke, ligger du gjerne unna det i fremtiden. Det er ihvertfall min erfaring.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Som 1820 bruker vil jeg gjerne høre om de som har byttet fordi deres system var ustabilt, særlig fordi jeg ikke har problemer i det hele tatt selv.

Edit:

Glemte å si at jeg også hadde Audiophile 2496, og vil aldri kjøpe et M-audio produkt igjen etter det. Når du får et helvete av problemer med et merke, ligger du gjerne unna det i fremtiden. Det er ihvertfall min erfaring.

Problemet så vidt jeg har forstått er problemer med stabilitet når du kjører f.eks. Sonar (WDM eller ASIO) eller Cubase (ASIO) på lav latency, under 10 ms, noe som er nødvendig ved Input Monitoring og softsynths.

Videre er visstnok routing systemet unødvendig komplisert når prøver å få til litt avanserte (pr. project) routinger i programmet man bruker.

Men dette har jeg ikke fått testet selv, men bare videreformidler ting jeg har hørt.

Jeg har kun brukt kortet en gang, og det var ved bruk av WinMLS for å se om det var sample-synkronisert (dvs. om signalet som ble sent ut havnet på akkurat samme sted når man gjentar målingen mange ganger). Resultatet var ikke veldig overbevisende. Jeg hadde forventet større nøyaktighet for det kort i den prisklassen.

Lenke til kommentar

En enkel løsning med 2 inn/ut er Tascam US-122. Balanserte innganger med phantommating og integrert midiinterface.

Finner det hos musikkhandlere for ca 3.000.-

Tascam US-122

Trenger du flere inn/utganger, kontrollflate etc... Så finner du også det.

Alle disse burkene har 3-6 ms latency...

Mvh Ketil Morstøl.

Norsk importør av beyerdynamic.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at routingsystemet i E-MU serien kunne ha vært utført bedre. I starten hadde jeg en del problemer med at lyden bare falt ut og jeg måtte resette mixeren til default (noe som gir knusende høy lyd på mine aktive monitorer som er satt til noe slikt som 40% styrke). Gjett hvor moro det var den første gangen jeg gjorde det mens noe musikk ble avspilt.

Utover det har det fungert veldig bra. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte samplerpakken, som er samme greia, bare med et kort til og sampler software. Hadde jeg først skulle strukket meg såpass langt (rundt 7k), ville jeg nok kjøpt et annet merke og, f.eks. Echo, som er kjent for å lage stabile produkter med høy kvalitet.

Bruker Cubase SX1, har ikke oppgradert til 3 ennå (ser ikke noe behov for det for min del).

BTw - fra en Vanguard bruker til en annen (?):

Vanguard has been updated to 1.2!

Changes:

+"ignore MIDI-CC" option added to setup-page

-fixed graphics bug that affected a small percentage of the Mac users

:thumbup:

Lenke til kommentar
Er Delta 1010LT ett lydkort og en ekstern enhet, eller er det bare en ekstern enhet?

Det er PCI-lydkort med et hav av inn/ut kabler, se her.

Satan, sorry altså, jeg blandet de to, det jeg mente var:

Er Delta 1010 ett lydkort og en ekstern enhet, eller er det bare en ekstern enhet?

Mvh. Winters :blush:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...