Gå til innhold

sleep som i C++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PHP parses på serveren, før resultatet sendes til nettleseren, så her må du nok inn med noe javascript el.l.

Hvorfor kan man da ikke endre header etter en echo?

Edit: Det jeg tenke egentlig.. (Uelands svar)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Når alle headere er sendt og innholdet er på vei, kan man godt sette scriptet til å sove, men det er vel fordi nettleseren tar det som om f.eks. serveren er treg og har forsinkelser før den sender data.

Men til trådstarter: sleep() har ingen særlig praktisk nytte i PHP (for brukerutputt, ihvertfall), unntatt hvis du kjører PHP-CLI elns. Som C++-programmerer, vil du nok synes at PHP-CLI og PHP-GDK er festlige saker.

Lenke til kommentar
Når alle headere er sendt og innholdet er på vei, kan man godt sette scriptet til å sove, men det er vel fordi nettleseren tar det som om f.eks. serveren er treg og har forsinkelser før den sender data.

Men til trådstarter: sleep() har ingen særlig praktisk nytte i PHP (for brukerutputt, ihvertfall), unntatt hvis du kjører PHP-CLI elns. Som C++-programmerer, vil du nok synes at PHP-CLI og PHP-GDK er festlige saker.

søtt.

hva er PHP-CLI og PHP-GDK?

Lenke til kommentar

Er vel mest for PHP-utviklere som gjerne vil gå utenfor kravet om at man må ha et nettleservindu åpent. PHP-CLI kan jeg tenke meg er svært egnet til f.eks. cron og denslags, iom. at man slipper å åpne en nettleser. PHP-GTK kan være grei til f.eks. databaserelaterte greier, siden det er meget lett å få til databasetilkoblingene (vet ikke helt hvordan det går med slikt i C++, men likevel). F.eks. hadde det vært fett med et program som man kunne bruke til å poste til bloggen din, uten å måtte surfe til siden og inn i admin-panelet. At "større" program er praktisk mulig er bevist ved at bl.a. epost-klienter er laget i PHP, men tror ikke det er så altfor effektivt å bruke PHP til noe sånt.

Lenke til kommentar

Greit nok det, men PHP-CLI og PHP-GTK er vel mer for PHP-mannen som vil over til klientside/applikasjonsprogrammering uten å gå glipp av den lettvindtheten man har i PHP. Med C++ regner jeg med det er en del vanskeligere enn å kjøre mysql_query() for å koble til mySQL. ;)

For de som kommer fra C/C++ eller et annet språk er det nok ikke noen vits i å lære seg PHP-CLI eller PHP-GTK annet enn for kuriositetens skyld, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...