genstian Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 er det mulig og kjøre en lignene sleep som i C++ eks: printer Hei tar 10 sekunder og Hei vises bare. printer hadde hvis jeg bruker PHP sleep så venter den bare under lastingen av siden og ikke etter at noe er printet. Some one? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 PHP parses på serveren, før resultatet sendes til nettleseren, så her må du nok inn med noe javascript el.l. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) PHP parses på serveren, før resultatet sendes til nettleseren, så her må du nok inn med noe javascript el.l. Hvorfor kan man da ikke endre header etter en echo? Edit: Det jeg tenke egentlig.. (Uelands svar) Endret 16. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det er da fint mulig og skrive echo "noe tekst"; sleep(x); echo "enda mer"; ? Eventuelt hvis teksten ikke kommer frem, så må du legge inn en flush, slik at datene vises på nettleseren. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Når alle headere er sendt og innholdet er på vei, kan man godt sette scriptet til å sove, men det er vel fordi nettleseren tar det som om f.eks. serveren er treg og har forsinkelser før den sender data. Men til trådstarter: sleep() har ingen særlig praktisk nytte i PHP (for brukerutputt, ihvertfall), unntatt hvis du kjører PHP-CLI elns. Som C++-programmerer, vil du nok synes at PHP-CLI og PHP-GDK er festlige saker. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Når alle headere er sendt og innholdet er på vei, kan man godt sette scriptet til å sove, men det er vel fordi nettleseren tar det som om f.eks. serveren er treg og har forsinkelser før den sender data. Men til trådstarter: sleep() har ingen særlig praktisk nytte i PHP (for brukerutputt, ihvertfall), unntatt hvis du kjører PHP-CLI elns. Som C++-programmerer, vil du nok synes at PHP-CLI og PHP-GDK er festlige saker. søtt. hva er PHP-CLI og PHP-GDK? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Kommandolinjebasert PHP og Kommandolinjebasert PHP med GTK-biblioteket (lage GUI-applikasjoner). http://gtk.php.net http://www.phpfreaks.com/tutorials/86/0.php Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 vurder hvilken glede du har av det, hvis du allerede kan c++ Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 vurder hvilken glede du har av det, hvis du allerede kan c++ det virker jo helt genialt og spesielt siden og kan litt GTK Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 det jeg mente, var at dette går da langt langt bedre i c++? grafiske ting og delvis også cli i php er mest for kuriositetens skyld. kan vanskelig se for meg noen reell nytte av det. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Er vel mest for PHP-utviklere som gjerne vil gå utenfor kravet om at man må ha et nettleservindu åpent. PHP-CLI kan jeg tenke meg er svært egnet til f.eks. cron og denslags, iom. at man slipper å åpne en nettleser. PHP-GTK kan være grei til f.eks. databaserelaterte greier, siden det er meget lett å få til databasetilkoblingene (vet ikke helt hvordan det går med slikt i C++, men likevel). F.eks. hadde det vært fett med et program som man kunne bruke til å poste til bloggen din, uten å måtte surfe til siden og inn i admin-panelet. At "større" program er praktisk mulig er bevist ved at bl.a. epost-klienter er laget i PHP, men tror ikke det er så altfor effektivt å bruke PHP til noe sånt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 mitt uuttalte poeng, er at hvis man har kompetanse til slik applikasjonsprogrammering er det direkte underlig om man ikke kjenner til bedre programmeringsspråk enn php å løse det i. ergo er det mer for kuriositetens skyld. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Greit nok det, men PHP-CLI og PHP-GTK er vel mer for PHP-mannen som vil over til klientside/applikasjonsprogrammering uten å gå glipp av den lettvindtheten man har i PHP. Med C++ regner jeg med det er en del vanskeligere enn å kjøre mysql_query() for å koble til mySQL. For de som kommer fra C/C++ eller et annet språk er det nok ikke noen vits i å lære seg PHP-CLI eller PHP-GTK annet enn for kuriositetens skyld, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå