danielsn Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 lurte bare på hvordan jeg lager en popup. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Bruk window.open kommandoen med Javascript. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Bruk window.open kommandoen med Javascript. Hvordan er den da. Har nesten aldri vert borti javaskript. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Et gammelt script jeg brukte for lenge siden. Finnes sikkert bedre løsninger, men du kan prøve dette: Mellom head setter du <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function fullwin() { fullwin=window.open('http://www.eksempel.no/', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=1, menubars=0, resizable=1, width=500, height=500, left = 0, top = 0'); } </script> Linken <a href="javascript:fullwin()">Eksempel</a> Du kan bestemme om du vil ha statusbar, høyde, bredde osv...(Hvis du ikke sjønte det ) Beklager litt rotete kode, men det skal funke Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Ikke bruk ingves løsning, den fungerer ikke dersom du ikke har javascript aktivert. Her har jeg forandret koden litt slik at den også funker for de uten javascript og de som vil åpne linken i en ny tab. I tillegg slipper du en egen funksjon for hver enkelt side... Mellom head: <script type="text/javascript"> function popup(page) { fullwin=window.open(page, '_blank', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=1, menubars=0, resizable=1, width=500, height=500, left = 0, top = 0'); } </script> Link: <a href="http://minside.com" onclick="popup(this);return false;">Minside</a> Endret 16. mars 2005 av mohuhau Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Huff, huff, huff. Jeg anbefaler ingen av de nevnte fremgangsmåtene, da de har mange ulemper. Dersom du absolutt må ha et popupvindu er det anbefalt å bruke target="_blank" for å få med riktige referer-headere og slikt, men siden det ikke er en gyldig metode i XHTML 1.0 Strict og nyere så finnes det et gyldig Javascript-alternativ. Denne metoden er forklart i SitePoints artikkel om emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå