Gå til innhold

Kode for å lage popup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et gammelt script jeg brukte for lenge siden. Finnes sikkert bedre løsninger, men du kan prøve dette:

Mellom head setter du

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function fullwin() {
fullwin=window.open('http://www.eksempel.no/', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=1, menubars=0, resizable=1, width=500, height=500, left = 0, top = 0');
}
</script>

Linken

<a href="javascript:fullwin()">Eksempel</a>

Du kan bestemme om du vil ha statusbar, høyde, bredde osv...(Hvis du ikke sjønte det :p )

Beklager litt rotete kode, men det skal funke ;)

Lenke til kommentar

Ikke bruk ingves løsning, den fungerer ikke dersom du ikke har javascript aktivert. Her har jeg forandret koden litt slik at den også funker for de uten javascript og de som vil åpne linken i en ny tab. I tillegg slipper du en egen funksjon for hver enkelt side...

Mellom head:

<script type="text/javascript">
function popup(page) {
fullwin=window.open(page, '_blank', 'toolbars=0, scrollbars=1, location=0, statusbars=1, menubars=0, resizable=1, width=500, height=500, left = 0, top = 0');
}
</script>

Link:

<a href="http://minside.com" onclick="popup(this);return false;">Minside</a>

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Huff, huff, huff. Jeg anbefaler ingen av de nevnte fremgangsmåtene, da de har mange ulemper. Dersom du absolutt må ha et popupvindu er det anbefalt å bruke target="_blank" for å få med riktige referer-headere og slikt, men siden det ikke er en gyldig metode i XHTML 1.0 Strict og nyere så finnes det et gyldig Javascript-alternativ. Denne metoden er forklart i SitePoints artikkel om emnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...