Gå til innhold

AOpen lanserer 512 MB-kort


Anbefalte innlegg

Å da venter vi bare på Nvdia 5200LE 512mb og Radeon 9200SE 512mb :thumbdown:

Vet ikke om det var myntet på innlegget mitt, men uansett, hvis man leser, (JA, LESER) artikkelen som denne posten er ifra, så vil man se noe rart.

Quoter litt fra den her: Det måtte jo bare komme. Utviklingen går videre, og nå tar man steget opp til 512 MB minne på toppmodellene blant skjermkortene.

 

La meg så understreke at man skriver her at det er TOPPMODELLENE det gjelder.

Er FX5200 LE\9200SE toppmodellene til ATI\Nvidia????

Veeeeeel, noen sitter tydeligvis her og tror det. Ja, ja.

 

Jeg vil nå tro at det blir 6800 og 800 serien som vil få det, muligens serien under, men tviler litt på det.

 

Og en annen morsom ting ifra artikkelen er dette: Utviklingen går videre, ......

Ja, er ikke det rart, jeg som trodde den stod stille. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo et kjent fenomen at de store produsentene av grafikkort produserer dårlige skjermkort med masse minne. Dette får de uvitende til å tro at de faktisk har kjøpt et rått kort.

 

Kom også til å tenke på 9600Pro som faktisk ga mer ytelse for pengene hvis du kjøpte 128mb versjonen istedenfor 256.

 

512 MB er nok fremtidsrettet på mange måter, men vi kommer ikke til å få bruk for det på dagens kort.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Dere har kanskje misforstått meg ørlite grann...

 

Da jeg snakket om overkill, mente jeg at det var overkill å kjøpe 2 svindyre 512MB-kort i SLI fordi de skal være "framtidsrettet" når nye spill kommer. Problemet kommer tvilsomt til å være minnemengden, men minnets båndbredde og GPU-ens klokkefrekvens. DERFOR er det overkill!

 

For all del, det er ikke utviklingen jeg mente var overkill, den er jo kjempebra! Det er helt supert at utviklingen går sin gang, også når det gjelder skjermkort. Hva skulle vi gjort uten utviklingen? :thumbs:

Lenke til kommentar
Nå er det jo et kjent fenomen at de store produsentene av grafikkort produserer dårlige skjermkort med masse minne. Dette får de uvitende til å tro at de faktisk har kjøpt et rått kort.

 

Kom også til å tenke på 9600Pro som faktisk ga mer ytelse for pengene hvis du kjøpte 128mb versjonen istedenfor 256.

 

512 MB er nok fremtidsrettet på mange måter, men vi kommer ikke til å få bruk for det på dagens kort.

 

-z00l-

Nettopp! Her har vi en som har skjønt det. :)

 

Når det gjelder svake kort med stor minnemengde, så har jeg linket til et i eksempelet mitt i en av mine forrige poster under dette emnet.

Lenke til kommentar
Dere har kanskje misforstått meg ørlite grann...

 

Ehh

 

La meg friske opp hukommelsen din litt:

 

Herre så dumt! Det er ingen spill den dag i dag som krever langt i fra så mye grafikkminne.

 

Man kaller ikke dette for en dum utvikling det er vel snarere et skritt i riktig retning.

 

Men når det gjelder svake skjerkort er jeg enig med deg, men nå er jo ikke akkurat 6800 Ultra noe svakt kort...

Lenke til kommentar

Ole johan, jeg er enig i dine 2 poster over, det jeg svarte på var egentlig ikke din post, men en annen som ynket\klaget over at 512 MB var for mye. Klart jeg hadde gått for ett 256 MB hvis det var raskere, men nå som 512 MB endelig er blitt introdusert på markedet, så vil jeg tro at neste generasjon kort vil få 512 eller 256 MB som standard, og muligens 128 MB'en vil bli borte eller i det minste bli faset ut etterhvert.

 

Bare se på 64 MB kortene, er ikke særlig mange av dem igjen, er det?

128 og 256 dominerer ser det ut som, og det er på grunn av at på ett punkt ble 256 MB introdusert som arvtager til 128 MB. Selv om ikke alle 256 er bedre kort enn enkelte 128 kort, så har det jo ført til at 64 Mb kortene har blitt erstattet.

And so, life moves on.

 

PS. Hadde vært artig om noen som kunne grave fram en tidligere post, hvor det ble "whinet" på 64 MB kortene på grunn av at den hadde alt for mye minne. 32 MB holder jo i massevis, mitt quake 2 spill går jo så det suser. :D

Lenke til kommentar
Dere har kanskje misforstått meg ørlite grann...

 

Ehh

 

La meg friske opp hukommelsen din litt:

 

Herre så dumt! Det er ingen spill den dag i dag som krever langt i fra så mye grafikkminne.

 

Man kaller ikke dette for en dum utvikling det er vel snarere et skritt i riktig retning.

 

Men når det gjelder svake skjerkort er jeg enig med deg, men nå er jo ikke akkurat 6800 Ultra noe svakt kort...

Man skal lese hele postene, og da blir det jo noe helt annet!

Lenke til kommentar
Man skal lese hele postene, og da blir det jo noe helt annet!

Selfølglig skal man lese hele postene, men man skal heller ikke skrive at noe er "dumt" når man ikke mener det. Der er jo ikke Aopen og Nvida som er dumme med dette skjermkortet men de produsentene som eventuelt vil sette 512MB minne på et fx 5200 kort

Lenke til kommentar
Herre så dumt! Det er ingen spill den dag i dag som krever langt i fra så mye grafikkminne. Spill som Half-Life 2 har jo ikke behov for mer enn 64 MB grafikkminne.

Eh... :dontgetit:

 

:ermm:

 

Hva mener du her egentlig? Jeg kan være enig i at man kan spille HL2 med et skjermkort med 64MB minne, men jeg er ikke helt enig i at HL2 ikke har behov for mer. Det er jo veldig avhengig av oppløsning mm..

Lenke til kommentar
Herre så dumt! Det er ingen spill den dag i dag som krever langt i fra så mye grafikkminne. Spill som Half-Life 2 har jo ikke behov for mer enn 64 MB grafikkminne.

Eh... :dontgetit:

 

:ermm:

 

Hva mener du her egentlig? Jeg kan være enig i at man kan spille HL2 med et skjermkort med 64MB minne, men jeg er ikke helt enig i at HL2 ikke har behov for mer. Det er jo veldig avhengig av oppløsning mm..

Jeg mente minimumsmengden man må ha da jeg skrev det. Det er jo så klar en fordel å ha 128 MB eller mer.

Lenke til kommentar
Da jeg snakket om overkill, mente jeg at det var overkill å kjøpe 2 svindyre 512MB-kort i SLI fordi de skal være "framtidsrettet" når nye spill kommer. Problemet kommer tvilsomt til å være minnemengden, men minnets båndbredde og GPU-ens klokkefrekvens. DERFOR er det overkill!

Vel, 256MB VRAM vil være lite i UnrealEngine3 og dette er en grafikkmotor som 2x 512MB 6800Ultra nok vil takle ganske greit.

 

The demo Tim gave during his public speech was running on a standard GeForce 6800 Ultra. The demos we gave behind closed doors, which included more than what was shown in public, were run on dual 512Mb GeForce 6800 Ultras using SLI. We chose to run at 1280x1024 because (a) that's the native resolution of the projector we rented and the tools demos always look way (because the fonts are crisper) when run at the projector's native resolution and (b) because SLI is friggin fast we could get excellent frame rates at high resolutions even through we've done very little optmization work.

Og ikke tro at spill basert på denne motoren vil være alene om å kunne utnytte 512MB på 2x6800U.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...