RBW Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 AOpen lanserer 512 MB-kort AOpen Aeolus 6800 Ultra med 512 MB minne ser nå dagens lys. Skjermkortfantastene har dermed fått et nytt drømmeobjekt. Les artikkelen her Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hmmm, lukter det overkill her? hadde jeg først brukt så mye spenn på ett skjermkort hadde jeg vel heller gått for ett sli system... (wohoo, førstemann til å kommentere) musa Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hvem trenger et så heftig skjermkort, og hvem har lommebok til noe sånt? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 512MB grafikkminne har nok minimalt å si (kanskje ingenting) på dagens programmer og spill. Kanskje på noen av de aller mest krevende programmene i dag trenger såpass? Tipper det isåfall er programmer som folk flest ikke har råd til/trenger Men folk kjøper såklart uansett.. er vel litt status å ha skjermkort med 512MB minne Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Joda, det blir nok mye status til å begynne med. Det er vel egentlig ikke lett å spå når man begynner å få behov for 512 MB skjermkort, men sånn var det jo også når man fikk 16 - 32 - 64 - 128 og 256 MB skjermkort også... Først var det vel status og så ble det etterhvert behov... Må man ikke ha 512 MB for å kjøre Doom3 på høyeste grafikk da ? Så da er ihvertfall utviklingen igang... Endret 16. mars 2005 av ludomp3 Lenke til kommentar
idos Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har forstått det slik at Doom trenger 512 for å kjøre max og jeg mener å ha lest en plass at UE3 trenger 1024 for å kjøre alt på MAX.. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 spørs kor mykje betre dette kortet vert i forhold til 256mb varianten. jeg mener å ha lest en plass at UE3 trenger 1024 for å kjøre alt på MAX.. på ein demonstrajon av motoren nylig, så vart det sagt at eit 6600GT kort ikkje skulle ha nokon problem med å takle spel basert på UE3 motoren. Men det vil sjølvsagt kreve ein del for å kjøre alt på maks. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 innen behovet melder seg vil nok bedre alternativer ha truffet hyllene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Støtter dette SLI? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Dette kortet greier kanskje å dra den nye unreal motoren når den lanserer i 2006 på kanskje 25-35fps med alle detaljer på max. I dagens spill ser jeg ikke helt den store nytten. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Nevner for morroskyld at min Olivetti fra 1994 hadde 210MB harddisk og 4MB system minne ... gfx inkudert.... .... mye som skjer på 10 år, gitt... Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Dette kortet greier kanskje å dra den nye unreal motoren når den lanserer i 2006 på kanskje 25-35fps med alle detaljer på max. I dagens spill ser jeg ikke helt den store nytten. åja såklart.. Lenke til kommentar
idos Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 spørs kor mykje betre dette kortet vert i forhold til 256mb varianten. jeg mener å ha lest en plass at UE3 trenger 1024 for å kjøre alt på MAX.. på ein demonstrajon av motoren nylig, så vart det sagt at eit 6600GT kort ikkje skulle ha nokon problem med å takle spel basert på UE3 motoren. Men det vil sjølvsagt kreve ein del for å kjøre alt på maks. Stemmer .. 6600GT skal klare å kjøre UE3 på en fornuftig måte.. .. tipper det vil se rått ut uansett.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Gleder meg til UE3 ja. For fremtidens spill vil nok 512MB ha en del å si, men per i dag har det nok minimalt med nytte for seg. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg lukter 512 på mei ja! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hvis man skal kjøre dagens spill i 2048x1536 med AA på flatt jern, så mulig 512 MB vil hjelpe på. Selv har jeg 256MB skjermkort (6800GT overklokket) og minnemengden holder i hauger og lass for min del. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Og husk, mitt "gamle" 9800xt kort med 128mb ram henger enda med, men har seriøse prolemer i Medal of Honnor.... Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Herre så dumt! Det er ingen spill den dag i dag som krever langt i fra så mye grafikkminne. Spill som Half-Life 2 har jo ikke behov for mer enn 64 MB grafikkminne. Det blir for dumt å tro at 512 MB grafikkminne er bedre enn 256 og 128 MB i spill. Jo mer grafikkminne man har, jo mer belastning får grafikkprosessoren å ta seg av. Men så klart, man må jo ha nok grafikkminne til at spillene skal kunne kjøre. Bare så det er sagt: Når jeg kikker meg om etter grafikkort, da står grafikkprosessorhastigheten, minnehastighet, antall bits og kortets funksjoner helt utelukkende i mine prioriteringer. Mange mennesker, for eksempel en kompis av meg (det vil si Elkjøp-påvirkede data-n00bs ), ser utelukkende på om kortet har 256 MB grafikkminne eller ikke. Deretter finner de det billigste av dem. Resultatet kan bli for eksempel slik som dette, med en grafikk som suger! Endret 16. mars 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Dessuten, kort med 512 MB grafikkminne har vært i salg en god stund nå. 3D Labs tror jeg produsenten heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå