Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan teleselskapet skille mellom modem og tale?

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål. Jeg har analog linje, og en fastprisavtale (49,-/mnd.) på samtaler

mellom fasttelefoner i Norge. I tillegg til å tjate med venner og familie, tenkte jeg å

koble meg opp via dialup til jobben.

I den forbindelse har jeg fått lagt inn et LAN-modem på jobben med eget nummer

i jobbens nummerserie (ett av 50 nummer ca).

I fastprisavtalen står det at avtalen ikke gjelder 800-x nummer, data- og internettrafikk, 5-sifrede nummer etc.

Spørsmålet er: Kan teleoperatøren på ett vis "merke" at jeg ringer opp LAN-modemet på jobben (som er tilkoblet et talenummer) med mitt analoge gamle modem istedet for å snakke- og dermed definere det som at det faller utenom avtalen og belaste vanlige tellerskritt? Mao. kreve mer enn fastprisavtalen på 49,- pr. måned hele døgnet?

Endret av steveak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at dette gikk problemfritt med UiOs analoge oppkobling til nett for noen år siden, men blir du oppdaget må du nok fint punge ut.

I alle fall med manuelle sjekkrutiner bør det være en smal sak å spore opp en slik oppkobling. Ikke normalt å sitte i telefonen med samme nummer i 8-10 timer hver dag ;)

Lenke til kommentar

Tja. Vi snakker om maks 2-3 timer pr. dag. Maks. I praksis vil det variere ettersom hva

jeg trenger av filer på jobbnettet...

Får håpe de ikke sjekker da. Synes egentlig ikke det bør være noen sak da det er jeg

som privatperson som ringer til "mitt" andre nummer. Kunne i praksis like godt vært

mora mi jeg snakket med. Forskjellen er at jeg ringer med modemet.

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...