riktig Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Tenkte jeg skulle teste ut Fuzzy Logic 4 og prøve å klokke min Pentium 4 2Ghz CPU litt. Problemet er at når jeg setter igang den autofunksjonen fryser PC'n totalt. Jeg har ventet for å se om den bare trenger litt tid, men etter et kvarter skjer det fortsatt ikke noe. Er dette meningen? Er det ikke slik at PC'n skal stresstestes og kjøres i grøfta etterfulgt av en reboot? Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det er jeg usikker på, men prøv ClockGen (om det passer hovedkortet ditt) med det kan du teste hvor mye den "tåler" å bli overklokket. Den stiller ikke FSB så den blir sånn fast (dette kan du stille på i bios senere om den er stabil etter du har klokket med ClockGen (kjøre prime95). Men først må du huske å stille ned hastighet på ram i bios + sette på agp/pci lock. Sistnevnte er viktig. Håper det kan hjelpe Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tenkte jeg skulle teste ut Fuzzy Logic 4 og prøve å klokke min Pentium 4 2Ghz CPU litt. Problemet er at når jeg setter igang den autofunksjonen fryser PC'n totalt. Jeg har ventet for å se om den bare trenger litt tid, men etter et kvarter skjer det fortsatt ikke noe. Er dette meningen? Er det ikke slik at PC'n skal stresstestes og kjøres i grøfta etterfulgt av en reboot? Takker på forhånd for alle svar. Hadde samme problemet, den auto klokk greia er bare noe drit. Det kommer fram en liten beskjed om at pc`en kan fryse og sånn, men jeg lot min stå på i noen timer men ingenting skjedde. Klokk heller manualt i fuzzy logic istedenfor, da slipper du at pc`en fryser. Med mindre du klokker for langt da Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ok, takker for svar Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg tror det er best og ligge unna FuzzyLogic og heller gjøre alt manuelt i BIOS... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ja, det er kanskje det. Jeg holder på å gjennomføre min første overklokk, så jeg er ikke helt sjef på dette ennå. Jeg er også en pyse, så jeg kommer nok til å lese noen hundre tråder til før jeg virkelig setter i gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå