amiganostalgia Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 I de siste dagene har jeg drevet og lekt m verktøy jeg og en kompis. Men når jeg ser på kabinettet mitt synes jeg det er perfekt som det er omtrent. Jeg har gjort noen små forandringer men kommer ikke på noe radikalt å gjøre m det. Er bare nysgjerrig. Noen forslag? Lenke til kommentar
pcOmanen Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) let rundt på forumet... nok av inspirasjon! derfor jeg ikke vil tipse deg nå, det er så mange som har spurt det samme spørsmålet før.. hehe Endret 16. mars 2005 av pcOmanen Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 -Opplegg til extra PSU Dette kjempekabinettet har en kjempemangel siden det ikke er lagd plass til 2 stk psu. En mulighet kanskje er å fjerne den bakerste 3,5" hardiskrammen, siden det er luftehull i bunn under rammen. -Vifte i topp bak Har merket at når jeg kjører Cpu vifta på max så suger kabinettet luft inn i toppen bak. (Der hvor det er luftehull) Ved å senke cpu vifte omdreining sluttet kabinettet å suge (varm) luft i bakkant, og systemtemperatur sank faktisk. Dette hadde jeg ikke moddet hvis ikke jeg hadde hatt et prekært behov for å kjøre cpu vifte på max. -Reset knapp Kabinettet mangler resetknapp, noe man avogtil har bruk for... Btw: Ledningene for usb, firewire og audio i front var ikke lange nok til å nå frem til mitt Abit IC7-MAX3 hovedkort! Noen andre med dette kabinettet som har problemer med det? Synes også kabinettet flytter for lite luft med kun de 2 x 120 mm viftene, men temperaturforskjell på 10 grader er greit nok for meg. Har også merket en del vibrasjonstøy fra kabinettet, mulig at det kan komme av at jeg ikke bruker PCI-kortholderen som fulgte med. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Takker for svar! Jeg har faktisk en ferdig løsning jeg kan bruke for å få 2 psuer, men! så har jeg da allerede en 680W thermaltake som jeg endelig har fått fikset de 12v pci-express kontaktene på, så jeg har fått frigjort 2 strøm kontakter. Så strøm er ikke mangel på i øyeblikket. Reset knapp derimot er noe jeg savner men har ikke fått prioritert! Dette skal jeg iallefall få til på en eller annen måte.. Vifte i topp bak; jeg bruker jo AC NV silencer 5 da og den blåser jo luft ut fra skjermkortet. Pluss jeg har en ekstra 120MM vifte innvendig i kabinettet, det er ikke optimalt da, men luften som strømmer gjennom denne er ganske kald iogmed at det kommer luft nedenifra og opp. Skjermkortet ligger nå på 51/38grader (6800ultra gs) som er kurant i forhold til før da jeg ikke hadde hull for lufta ut på 6800'n, da var det 60+. Men siden jeg nå måtte bytte hovedkort har jeg ikke plass til XP120 vifta lenger så jeg må finne på noe nytt.. Har MSi K8N Diamond nå og den har jo en heatpipe sak som står ett bra stykke oppi høgda så xp120 får ikke plass. En skarve cm som hindrer meg i å få den montert...surt... Akkurat hvorvidt denne heatpipe saken som følger med Diamond kortet, hjelper, hvor mye den kjøler egentlig vet jeg egentlig ikke, men har ikke tenkt å kræsje ett nytt kort før TG heller da det ligger 9 brikker under den heatpipen og ikke 4 transistorer som eg har hørt noen her sa.Før høre med noen som har samme hovedkort hva de har prøvd.. Bruker ei Mist 120mm som kjører på 2000 rpm og er rimelig stillegående, til å kjøre inn luft nede. Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå