Aykon Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Bilen stoppa her ein dag heilt pluttselig midt i et kryss. Kom rar tikkelyd fra motoren. Eg fant ut at det var alt for lite strøm på batteriet. Heiv det på lading i 2 døgn og skulle måle om det var dynamoen som var foren. - Eg målte på + enn på Dynamoen å - på batteriet. <-- Eg målte ca11,55 - Deretter målte eg batteriet. Og det visten nøyaktig det samme. Målte eg rett på dynamoen ? Er dynamoen ødelagt? Endret 16. mars 2005 av Aykon Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sto bilen på tomgang eller ikke når du målte? 11-12 volt er vanlig når bilen ikke er igang. Hvis motor går, bør ladespenningen være godt over 13 volt. Lyser ladelampa i instr.panelet??? Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Aykon, det skal være minst tre ord i emnetittelen på tråden, forandre det så fort som mulig ellers så stenger jeg tråden. Endret 16. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Nei.. Ladelyset lyset ikke. Men har skiftet dynamo nå. Så får se om det virker nå. Ja, bilen sto på tomgang når eg målte, og da sto den på ca11,45 Volt. Får sjekke den nå. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Batteri/ladelampa skal vel lyse om dynamoen er gåen..? Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 når man skal måle ladespennigen må du måle over + og - på batteriet, det er jo der vi er interessert i å ha spenningen (14.4v), hvis du måler over dynamoen (B+ og til jord) kan du bli lurt ved at det f.eks. viser over 14.4v så trur man at man har 14.4 til batteriet også, mens man egentlig har spenningsfall i kretsen slik at man har 13.5v på batteriet. p.s: ladespenningen skal måles på 2000 omdreininger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå