Gå til innhold

Flytte CPU til et annet hovedkort


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet hovedkort, og har derfor flyttet Cpu'en over til det nye kortet. Jeg påførte ikke noe lag av lim. Men "gjenbrukte" den gamle limet på undersiden av prossessorvifta. Kan det skade hvis en unlater å påføre et helt nytt lag med lim?

 

Det dreier seg om en Socket A CPU.

 

Har fått pc-en til å virke med det nye hovedkortet. Så ingen skade har vel skjedd?

 

Takker for alle svar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke om temperaturen har steget etter at du byttet hovedkort, har den gjort det så ville jeg nok påført ny kjølepasta.

NB. Husk at hovedkort kan vise noe forskjellig temperatur dvs. at den kan variere med opptil 10 grader fra hovedkort produsent til produsent ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Oki. Men nå har det oppstått problemer. Jeg får ikke CPU'en til å yte det den skal. Prossessoren er en xp 2200+. Jeg fikk den til å kjøre stabilt på 1,9Ghz på det andre kortet.

 

Nå er den helt usansynlig dårlig. Kommer ikke engang høyere enn 1,6 Mhz. Har prøvd å sette den på original speed, men den er fortsatt utstabil. Ser ingen andre løsninger en å underklokke den jeg :(

 

Kan det skyldes det vi pratet om her i forumet?

 

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Det kan skyldes at det er dårlig kontakt, siden du ikke la på ny kjølepasta, ville tatt og renset prosessoren og kjøleribba og prøvd igjen.

Evt så kan du jo også si oss hva slags hovedkort du hadde, og hva du bytta til..

 

Noen hovedkort er jo bedre en andre :p

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Stikk heller ned og kjøp deg en tube med artic silver5.

Termisk lim er ikke særlig smart og bruke på en cpu, blir vanskelig å få den av igjen..

 

ASrock er jo ett billigmerke, men vet ikke hvordan det er med stabilitet.

Det eneste jeg har hørt fra en venn er at han hadde problemer med via chipsettet.

Har selv bare kjørt med nvidia kort, men prøv i allefall og bytt ut kjølepasta og installer de nyeste via 4-1 drivere, flash om bios på hovedkortet osv.

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...