Gå til innhold

Ustabil Maskin, mistenker psu


Anbefalte innlegg

Har et lite problem, maskinen min låser seg i 2-5sek. en gang i blandt i nyere spill som farcry og doom3. den låser seg ikke i windows og heller ikke gamle spill som quake3, red alert 2 osv. mistenker enten skjermkortet eller psu. har hatt dette problemet siden maskinen var ny (for ca. 6mnd siden). er ingen forskjell om jeg har klokket opp maskinen eller ikke, skjer helt tilfeldig, kan være 5min inn i spillet eller 3 timer. Vurderer å bytte psu så håper det er den.

 

Spec:

Msi neo platinum s754

amd athlon 64 [email protected] (ca.load 56c)

corsair value s 1024mb

asus geforce 6800nu@16pipes 380/790mhz (max vært oppi 65c)

sweex 400watt psu

100gb western digital

3-4 papst vifter og 1 neon lys.

2stk. cd/dvd rom

 

Burde vel ikke kreve så mye dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kom det artifacts når den klikket da? det kan også være HK. dette har jeg opplevd selv.

nei, men det har hendt et par ganger at det kom artifacts når den har hengt seg.

pcen virker fint etter at den har låst seg, varer som sagt bare i et par sekunder. kun i nyere spill også.

Lenke til kommentar
Har du et program som overvåker spenningene i psu? MBM5 er gammelt men gjør sin nytte hvis du aktiverer log funksjonen, ser du at 12V faller kraftig så har du svaret.

 

Du kan jo også prøve å koble fra neon lysene og 2 av viftene og se om det hjelper.

Har ikke det, får laste ned. har sjekket spenningene i bios og i windows,men da er det stabilt, vet ikke om den er stabil når jeg spiller da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...