Gå til innhold

winpad!!!!! LES DETTE


Anbefalte innlegg

Nei, men jeg kunne sittet med en Winpad maskin hvis det ikke var for hjelpen jeg har fått fra dere her. Nå blir det nok til at jeg hardmodder en mini-ITX maskin istedet. Leste akuratt om det på Slashdot... legge kortet i en NES kasse eller noe, jeg finner på noe spennende. Bærbare er for dyre, det er en gledelig nyhet at de blir billigere. Men jeg funderer litt på om det går å bygge en micro pc til en ok pris. Skal være mindre enn en Shuttle maskinene de selger på databutikken og ikke "pre-fab" som CappuccinoPC.com maskinene. Får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vet ikke om det har stått noe om dette i noen av de mange trådene som omhandler winpad, men jeg hadde en interessant samtale med en lensmannsbetjent på Jevnaker i dag.....

Det viser seg at personen bak firmaet (som står ansvarlig for PC Salg & Service, som igjen er det egentlige firmaet bak Winpad) er godt kjent for øvrigheta på Jevnaker. Han blir betegnet som en notorisk svindler, og er straffedømt for flere tilfeller av bedrageri og piratkopiering av programvare.

Han har bl.a. tatt seg godt betalt for pakker uten innhold, eller esker fyllt med søppel :sad:

Så til de av dere som enda ikke har fått det med seg: Hold dere langt unna WinPad!!!!

Endret av Quote
Redigert bort navn
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 20:34, [L]337-Zonic skrev:

Hirr hirr!



 

:lol:

 

ikke ofte en tråd lever opp til en "!!!!!!"-overskrift, men jaggu meg gjorde denne det :grin:

 

enda en liten detalj jeg la meg merke ved (selvom det ikke lengre er noen tvil om seriøsiteten til selskapet, spesielt etter RollingStone):

Quote:


*Sorry, not available in Denmark All Prices are exluded mva.


hmmm.... hvis de ikke er tilgjengelige i danmark.... hvor er de da tilgjengelige, siden de er engelskspråklige?

 

videre:

Quote:


We have offices in England and ship all products to our distributors throughout Scandinavia whom would be our resellers.


hva?! skandinavia? men man kunne jo ikke få dem i danmark? dessuten så er de stasjonert i england?! hmm...

 

men jeg trenger noe support, hvilke tips har de til meg der?

Quote:


Under construction ...


 

:lol: :lol:

 

litt synd at sniken har tjent penger da :sad:

Lenke til kommentar

Jisses!!!!

 

Vad kan man säga!? Efter att man har varit på semester i en månad och inte tänkt en tanke på firman Winpad kommer man tillbaka till detta?!?! Den Svensken som blir omtalad i Winpads utalande är väll antagligen mig. Men inte överaskande känner jag inte igen mig i deras flaterande omtalelse om mig. Jag citerar.

 

Quote:


(Dette stod tidligere på winpad.as sine sider i dokumentet postbokfirma.htm, jeg har ikke forandret på noe har orginalen på disk)


------------------------------------------


Det var også her en svenske la igjen sine ideer og meninger om oss etter at vi dessverre ikke hadde mulighet for å kunne levere en bærbar datamaskin han bestilte av oss. Dessverre pga altfor god pris var etterspøselen etter winpad 6000 større en tilbudet og noen kunder måtte vente. Tydeligvis var dette noe som irriterte svensken og han begynte da å sjekke opp alle våre forhandlere for å finne noe å utsette.


Jag hade inget att utsätta på detta, nej... Jag krävde att få svar på tre frågor angående deras seriösitet. Jag gav besked om att jag annulerade köpet om jag inte fick svar. De ringer opp mig och frågar när de kan komma med pcen!? Jag ber om svar på frågorna jag stälde i brevet, men de svarade att "de är distributörer av Dell, Toschiba, IBM om jag hade hört om dem" Jodå det hade jag men då han inte gav mig svar på mina ursprungliga tre frågor annulerade jag köpet.

Quote:

Da han ikke kunne finne oss grunnet at vi ennå ikke er representert i Norge begynte han å si nedsettende ting til våre kvinnelige resepsjonister og samtidig hevdet at vi ikke drev et lovlig nettsted og at den internasjonale opplysningsiden vår
var ulovlig med for dårlig informasjon.


Detta stämmer inte. Jag har aldrig prata med en kvinnlig reseptionist. Jag har häller aldrig påstått att deras sida var olovlig.

Quote:


Han sendte så en mail til et firma winpad respekterer og som winpad til dels har tatt ideer fra og som winpad har satt opp sine internett sider etter. Det kan godt være at sidene er tildels like (ta gjerne en titt og vurder selv) men dette ble også vurdert, da winbook kun distribuerer sine produkter i USA og winpad kun i Europa, samtidig som at avd.


Poängen var väll inte att de hade kopierat deras sida utan att de oppgav sig, genom barbara.no's test av Winpad 5000s, för att vara Winbooks europeiska division, vilket mitt mail bekräftade att de inte var.

Quote:


Dear Sir or Madam,

Thank you for your interest in our "Critically Proven" WinBook Computers. We confirm that we are not associated with the specified company. We have been

aware of the fact that they have "stolen" quite a bit of our web site for some time. We are at this time a US based sales company only.


Kanske Barbara bör ta bort den omtalen från sin test av Winpad 5000s eller ta kontakt med Winbook själv.

 

Hoppas denna tragikomiska historien får ett lykeligt slut, också för de som har köpt en bärbar från Winpad/Cintech/PC salg og ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kom tilfeldigvis over tråden for første gang i dag. Ble nysgjerrig selvsagt og måtte titte litt på Winpad.as hjemmesiden. La spesielt merke til "About Us" delen. Det må vel være flere enn meg som har registrert at engelsken der ikke er helt patent? En ting er trykkleifer og stavefeil (som forøvrig ikke skal forekomme i en seriøs hjemmeside), en annen ting derimot er klare grammatiske feil (En rekke typiske "norske" feil). Neppe skrevet av en engelsk-talende person...

 

Med all den informasjon som har kommet om Winpad er jeg faktisk mest overrasket over at noen i det hele tatt har fått kjøpt brukbare maskiner fra dem.

 

PS til Winpad: Jeg er også av utenlandsk opprinnelse. Nanoo Nanoo... :wink:

 

- Remember, asians are better at producing computer parts 'cause caucasians are just too damn tall and clumsy - :razz:

 

_________________

 

 

- "Corpus Tuum Laboratorium Meum" -

 

[ Denne Melding var redigert av: under-legen på 2002-09-17 22:28 ]

Lenke til kommentar

Ettersom de sikkert leser denne tråden kan de med fordel rette opp

 

"*Sorry, not available in Denmark All Prices are exluded mva."

 

til:

 

*Sorry, not available in Denmark All Prices are exluded VAT."

 

MVA er vel et norsk ord og har trolig lite med engelsk å gjøre :smile: Eller er det jeg som er på villtur her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fra winpad.as

 

How To Shop

at Winpad.as

Like many online shopping sites, we use the handy a system which allows you to shop safely. You do not send any credit card information, but just find your system and email us the name and specifications. We will normally arrange delivery of the system same day if order comes in before 15.00. If you prefer to use your reseller of choice and they are not on our list of resellers we will contact them and arrange it for you.

1: All you need to do is mark down the name of the computer with your desired specification and send us a mail to [email protected] and we will arrange it to be shipped out to you from the best and nearest reseller.

 

 

 

 

hehehehe.. har ikke giddi å inngå avtaler med forskjellige selskaper heter det.

 

og det som VIRKELIG overbeviser meg om selskapets seriøsitet.. er: (tatt fra sourcen)

 

<html>

 

<head>

<meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">

<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

 

 

joda. ALLE store seriøse web-shops bruker frontpage. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...