Gå til innhold

winpad!!!!! LES DETTE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha. Hadde Winpad-Dott-as begynt og svare i forumet her, hadde de tatt første plassen i dumhet! Har fortsatt Netconnection på første.

 

Men man kan lure litt i denne posten: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=31448&forum=72&start=20&replies=

 

Quote:


Den 2002-06-03 20:38, bisso skrev:

Hei !


Jeg underviser i informatikk og skolen min har kjøpt inn 2 Winpad 5000 maskiner. Fra før har vi 17 Winpad 8000 som vi kjøpte inn i fjor høst og disse har vært helt fantastisk bra. Noen små feil har det vært men da har vi sendt inn maskinen på service og hatt den tilbake allerede innen en uke, noe som er utrolig bra. Har selv hatt en Compaq maskin og da måtte jeg en gang vente nesten 2 måneder før maskinen kom tilbake. Menneskene hos forhandleren vi kjøpte den av var hyggelige og ordnet opp hvis det var noen problemer jeg måtte ha. Stå på dere er jammen suverene ! Heia Winpad ! ! !


 

:smile:

Lenke til kommentar

Har sett at det er en del spørsmål rundt winpad og eierskap, jeg har selv en winpad 5000 kjøpt direkte via http://www.winpad.as og er fornøyd med maskinen, det jeg ikke er fornøyd med er at jeg ikke har fått alt jeg bestilte for snart 1.5 md. siden.

Det er også bortimot umulig å få svar på henvendelser til dette firmaet.

Anyway, jeg betalte med VISA da dette var det mest hensiktsmessige for meg, på VISA bilaget var selger Winpad. På kontoutskriften stod det GUNSTAD ELEKTRONIKK, dette firmaet ble sporet opp via http://www.brreg.no til å være PC Salg & Service Gunstad med Org.nr. 983348106 (Enkeltmannsforetak). Adresse Ringeriksvn. 1301 Sandvika (ingen gatenummer registrert) Telefon til firmaet er oppgitt med mob.nr. 95867075. Og daglig leder er Ole xxxx. (Jeg har privat adresse og tlf.)

Domenet winpad.as er registrert via ActiveISP av en som heter Frode Bakken, Majorstuvn. 17, tlf. 81544474, og først gang registrert 15.02.2001. Mail server host er firmaet http://www.bluecom.no. (I Whois databasen for .as domenet er firmaet Cintech registrert, dette er et ikke eksisterende firma som alle sikker har oppfattet allerede).

I følge nummeropplysningen er de 815 nummerne ikke registrerte, dette tyder på internnummer hos firmaet og gis ikke ut. Fakturaavdelingen sitter på disse numrene men vil ikke gi disse ut uten en politianmeldelse, hvilket begynner å friste meg enormt!

Håper dette var av interesse.

IronLord

Lenke til kommentar

Quote:


IronLord skrev (2002-07-11 12:59):


I følge nummeropplysningen er de 815 nummerne ikke registrerte, dette tyder på internnummer hos firmaet og gis ikke ut. Fakturaavdelingen sitter på disse numrene men vil ikke gi disse ut uten en politianmeldelse, hvilket begynner å friste meg enormt!


Håper dette var av interesse.


IronLord


 

815 nummeret som WinPad bruker tilhører PC Salg & Service Gunstad (jmf. Post og Teletilsynes og TeleTopia) Videre er Postboks 150 i Sandvika (som Winpad bruker) registrert på PC Salg & Service Gunstad. Det rare er at "Terje" i WinPad nektet enhver kjennskap til Gunstad... Videre er de mobilnummerene vi får fått kontantkortnummer som ikke er registrerte.

Lenke til kommentar

Hmmm....

 

Må bare tilstå at jeg har vært en av de naive, og kjøpt en WinPad 5000s. Dette har foreløpig gitt meg følgende erfaringer:

 

* Faktura på kjøpet fikk jeg først etter å ha purret to ganger (de presterte å si at de vanligvis ikke sendte dette ut før i etterkant !!!).

 

* Da jeg fikk maskinen var Windows ME installert, men ingen lisens eller CD fulgte med. Dette ble påpekt samtidig med at jeg purret på fakturaen, og jeg fikk beskjed om dette skulle komme sammen med fakturaen.

 

* På fakturaen jeg til slutt fikk gikk det frem at de hadde tatt betalt for Windows XP Home ed. Fremdeles hadde jeg ikke fått verken lisens eller CD.

 

* Etter flere purringer (der WinPad la skylden på Posten) stakk jeg innom kontoret mitt på vei hjem fra ferie for å sjekke om det var kommet noen sending fra WinPad. Og under over alle under; der lå en pakke (uten avsender) som inneholdt en stk. Lotus SmartSuite millennium edition (?) og en stk. CD-R plate (!!!!!) som viste seg å inneholde et image av en harddisk med Windows XP, laget med Norton Ghost 2002 !!!!!!!!!!!

 

Det verste er at dette ikke er en maskin jeg har kjøpt personlig, men en maskin jeg har kjøpt for min arbeidsgiver. Selv om jeg sannsynligvis fremstår som litt i overkant naiv, hadde jeg mine tvil om dette firmaet. Det som ironisk nok beroliget meg, var testen foretatt på disse sider :wink:

 

Tror ikke jeg tør returnere maskinen, da jeg slett ikke er sikker på om pengene kommer i retur. Dessuten må jeg jo si at selve maskinen faktisk har levd opp til mine forventninger og vel så det (bortsett fra batterikapasiteten).

 

Noen gode råd....? Eventuelle sådanne mottas med takk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 21:59, RollingStone skrev:

* Etter flere purringer (der WinPad la skylden på Posten) stakk jeg innom kontoret mitt på vei hjem fra ferie for å sjekke om det var kommet noen sending fra WinPad. Og under over alle under; der lå en pakke (uten avsender) som inneholdt en stk. Lotus SmartSuite millennium edition (?) og en stk. CD-R plate (!!!!!) som viste seg å inneholde et image av en harddisk med Windows XP, laget med Norton Ghost 2002 !!!!!!!!!!!


 

Ingen gode råd å komme med, men jeg ler så det griner hvis det kan være en trøst :smile: En sinnsyk historie!

Lenke til kommentar

Jeg personlig betviler ikke kvaliteten på Winpad maskinene. De virker gode nok, men firmaet derimot stiller jeg store spørsmål ved. For å være sikker på å få oppfølging/service om nødvendig ville jeg nok ha forsøkt å heve kjøpet og kjøpt et annet sted.

 

At de så sender deg piratkopier av programvare kvalifiserer til politianmeldelse spør du meg.

Lenke til kommentar

Jah, anmeldelse hørtes da artig ut :smile:, hvorfor har ikke dette firmaet blitt anmeldt tidligere for diverse lovbrudd? (correct me if im wrong). Må si at jeg var veldig frista til å kjøpe en maskin fra dem selv, men er glad jeg ikke gjorde det.. Nå har jeg en Sony Vaio mobile athlon xp 1500+ som brodern tok med hjem fra statene :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 01:07, beh skrev:

Vi er useriøse, vi er slemme mot Winpad, vi hater firmaer som man ikke kan stole på. Vi er burkene i forumet hos hardware.no !



 

Neida, ikke er vi useriøse, ikke er vi slemme og ikke hater vi noen.

 

Men derimot fjerner vi useriøse, slemme og hatefulle firmaer, slik at vi i fremtiden kan være trygge når vi skal ut og handle :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 01:07, beh skrev:

Vi er useriøse, vi er slemme mot Winpad, vi hater firmaer som man ikke kan stole på. Vi er burkene i forumet hos hardware.no !



 

heh...burde vi kanskje heller gitt de en hjelpene hånd? gitt de noen kroner sånn at de har råd til å kjøpe programvaren...?

 

:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...