Gå til innhold

winpad!!!!! LES DETTE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å diskutere det er vel ikke nødvendig, men at vi blir informert er viktig.

 

Her har vi tydeligvis med en av tre ting å gjøre:

 

1. Winpad/Cintech AS kan være en bedrift i etableringsfasen. I så tilfelle kan det være lang behandlingstid hos Brønnøysundregistrene som gjør at de foreløpig ikke har noe org.nr å forevise.

 

2. Det er ren og skjær svindel. Firmaet importerer utstyr som det selger videre med fortjeneste uten å svare skatt eller mva.

 

3. Innehaverne av Winpad/Cintech kan ikke drive forretning, og det gir seg utslag i driftsmetodene.

 

Hva jeg selv tror skal jeg holde for meg selv, men at et firma ikke informerer om hverken adresse, telefonnumre eller org.nr stiller jeg spørsmålstegn ved. Videre stusser jeg litt over at de har engelskspråklig webshop med norske priser. Det er vel ikke så farlig egentlig, men som sagt, jeg stusser litt over det.

 

Nå skal vi vel alle være litt forsiktige med å rope "korsfest, korsfest" før vi har fått alle fakta på bordet. Men om Winpad ikke er villige til å referere hverken til forhandlere eller vil oppgi org.nr eller organisasjonsform synes jeg dette er svært betenkelig.

Lenke til kommentar

Behandlings tiden i brønnøysund reg. for mva. registrering er ca. 3uker. så jeg vet ikke hvor lenge de har holdt på. (når dukket firma opp?)

 

Hvorfor tilbakeholde ORG. nr?

Det er ingen forretningsmessig/logisk grunn til det spør du meg.

 

Mvh

Henrik Sandberg

HS It-Service

ORG NO 984364830 MVA

Lenke til kommentar

Enig med xnofit, det er feil og stemple barbara.no som en liten side med få brukere. Hvertfall jeg leser hver test og artikler på barbara.no og er fornøyd med innholdet på siden. Det er overhodet ikke noe ordentlig busniess når ansatte utaler seg slik. Jeg tipper at den artiklen på http://www.winpad.no ble skrevet i sinne av sjefens, det høres ut som en unge har skrevet hele greia. Det er i tilleg en god del useriøse utsagn. Som eksempel kan jeg dra inn: "Videre var det en kunde Arne Martin på forumet til mohammed som hadde kjøpt en winpad av en forhandler han ikke var fornøyd med." Jeg reagerer på dette fordi det høres ut som at forfateren vil svarte legge Mohammed og IKKE barbara.no, han kunne heller kalt det forumet på barbara.no "Mohammed er av utenlandsk opprinnelse" den replikken er vel ganske selv forklarende.

 

Jeg syntes det er pinlig at et selskap som lager (distrubeterer), skal være så useriøse. Forfatteren burde skjønne at hans "brev" vil bli tatt på alvor, og at han ødelegger for både seg selv og andre ansatte når han skriver dette vaset. Det er helt klart ett skille mellom Winpad og selskaper som Dell, Thosiba og IBM når det gjelder service.

 

Jeg ville ikke turt å kjøpe noe PCer fra dem, ikke etter at jeg leste den der halvveis rasistiske dritt talen.

 

Og "bidz" jeg syntes ikke det er barbara.no eller hw.no som har gjort noe feil i denne sammenhengen. Det er heller Winpad, kanskje du skulle lest selve brevet før du kaster dritt til alle som faktisk har gjort det. Det er ikke bare fjortiser som reagerer på dette heller. Det er ikke noe poeng i å stenge denne tråden, det er faktisk fri tale her i landet (?). Det er også viktig at potensielle kunder blir opplyst om hva Winpad driver med FØR de kjøper produktene deres.

 

"Vi ønsker også alle en fortsatt god og solrik sommer." Takk, men skal du kapre meg som kunde skal det mer enn som så til.

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-06-29 15:03 ]

Lenke til kommentar

MrA|: jeg har lest brevet, for 2-3 dager siden.

 

Poenget mitt er at det er så mye folk på forumene her som slenger dritt om div. firma som de ikke er fornøyde med, uten og egentlig ha noen fakta og komme med. det gjelder ikke bare ang. dette. og ja, jeg er enig i at winpad har skyld i det hele, men jeg mener også at dette er noe mellom winpad og barbara/hw.no og fikse opp, ikke hw.no og deres forum folk mot winpad. det blir alt for teit, og lite proffesjonelt.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, er det jo kun Winpad som taper noe i denne saken. Og det kan de takke seg selv for.

Barbara.no har jo gitt god kritikk på winpads maskiner. Jeg skal ikke spekulere i "firmaet" winpad da jeg vet for lite om det, men det er klart at slik saken er belyst gjennom winpads brev faktisk er mer uheldig for winpad enn barbara.no.

 

Jeg vil vel tro at det er få sider i norge som har mer "innflytelse" på kjøpere av datautstyr enn hw.no nettverket. Hvis flere her på forumet advarer mot å kjøpe et produkt, så går jeg ikke rett i butikken for å kjøpe det...

 

Jeg synes derfor det er bra at dette brevet kommer fram i lyset. Winpad skylder ikke minst Mohammed en beklagelse for måten de har presentert han som person i sitt brev. Dette er både frekt og på grensen til rasistisk. Også Arne Martin er brukt med navn i brevet, ikke bra dette heller.

 

Hadde jeg ikke sett dette brevet kunne kanskje winpad vært der jeg hadde kjøpt min neste bærbare fra, men nå er dette utelukket. Jeg ønsker ikke å støtte et "firma" som fremstår med så dårlig forretningsskikk!

Lenke til kommentar

Bidz hva er egentlig meningen med et forum hvis ikke vanlige folk kan utale seg om hva de erfarer. Greit nok har noen en tendens til å gå over i det usaklige, men som regel snakker vi om masse penger når man går til innkjøp av en bærbar (15.000-30.000).

Når disse varene ikke kommer helt opp til forventningen blir man selvsagt skuffet. Denne frustrasjonen kommer som regel ut her, men hva er galt med det så lenge det er folk her som drar ned diskusjoen til noe saklig etterhvert. Må selv si at jeg er kjempe fornøyd med produktet jeg kjøpte fra dell (insp 8200). Noe jeg ikke er fornøyd med er kundeservicen, det blir lovet for mye uten at dette gjennomføres. Etter 1 samtale per dag i flere uker blir man frustrert. Greit nok så har negativ omtale en tendens til å florere på nettet, mens den positive drukner. Men hva er meningen med et forum hvis ikke meningene til folket kommer fram, dette er alt fra unge til voksene. Ikke gå rundt å forvent at de unge skal oppføre seg som voksene i en diskusjon, de er som det ligger i tittelen unge. I stede for å slenge med leppa så mye og syte å klage, ta eller å vær den saklige stemmen i den usakelige verden. Vær tålmodig og forklar hvorfor dette ikke går. Ikke bare si at folk er barnslige og tullete, det kan faktisk være en unge eller en tulling som skriver, man skal ikke diskriminere mot slikt. Utdann heller

 

Hvis man ikke kan ha meninger og utrykke dem, hvordan skal man da kunne dele erfaringer?

 

Nok vas...dette ble for seriøst..på tide å bli barnslig igjen :wink:

 

Lerun

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-29 16:19, lerun skrev:

Når disse varene ikke kommer helt opp til forventningen blir man selvsagt skuffet. Denne frustrasjonen kommer som regel ut her, men hva er galt med det så lenge det er folk her som drar ned diskusjoen til noe saklig etterhvert.


 

Enig. Det kan være fint å få litt input i sin fortvilelse og forvirring, når man har blitt lurt, kjøpt katta i sekken, o.l.

Ikke minst kan det også være greit å få litt fornuftig tiltale fra andre brukere, når man f.eks har knust coren ved montering av kjøler... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-29 10:43, normal skrev:

Quote:



"Ord deling" skrives vel "orddeling" gjør det ikke?


 

ROFL, snakk om å drite på draget
:lol:

 

Ikke for å virke hårsår, men hallo! Det er jo en åpenbar vits, om enn noe tørr og dårlig, ala trykleif, har tilogmed skrevet "jeg har ETT ord". (og hvis dere ikke tror det er en vits, husk at man ofte er ekstra nøye med at det man kritiserer i andres tekst ihvertfall er riktig i din egen, så en så åpenbar feil gjør man ikke ved et uhell).

 

AtW (som skal slutte med tette ordspill heretter :smile:)

Lenke til kommentar

«Det var etter dette vi begynte å føle mer og mer tvil til seriøsiteten til mohammed og hans jounalistikk da han uten å en gang ha snakket med oss skriver en så fornærmende artikkel på hans nettside. Vi ringte han opp svært skuffet over innlegget hans og spurte hvorfor han ikke kunne tatt kontakt med oss før dette innlegget, men fikk til svar at han hadde forsøkt å sende noen mail som han fikk i retur og at han ikke fikk svar på tlf. Likevel setter han dette inn uten å ha snakket med oss i bakgrunn av at han ikke hadde funnet WinPad i Norge. Vi spurte også om han var en utdannet journalist som redaktør av hans sider men fikk til svar at han hadde tatt et slags kurs i en delstat kalt Georgia, men noe særlig mer en dette forsto ikke vi. Vi oppfordrer heller alle lesere til å spørre han selv om hva slags utdanning han egentlig har og om han kan vise til dette.  Vi er også klar over at våre lave priser på samme maskiner som distribueres av konkurrerende firma kanskje også har spilt en rolle her, men det skal vi ikke komme mer innpå. »

 

Å, er det mulig. Av alle som gir ut blader i dag, hvor mange av disse redaktørene er utdannede journalister? Ikke mange, tipper jeg, men derimot ildsjeler for det de driver med. Personlig synes jeg at Mr. Sourori (var det riktig?) skriver godt og riktig. Så hve er egentlig problemet?

 

«...men fikk til svar at han hadde tatt et slags kurs i en delstat kalt Georgia»

Kan dette være Georgia i USA? Virker som om Winpad er svært dårlig opplyste...

 

Jeg kan heller ikke finne noen besøksadresse på Winpad sine sider...

 

Og til slutt, DigitalOverride fikk jo en ny maskin til 20000 kroner som plaster på såret. Ville det ikke vært billigere for Winpad å betale tilbake de 2000kronene istedet? :???:

 

Må få lov til å si at Winpad i Norge virker som er svært useriøst fortak( hvis det er det da).

Lenke til kommentar

Regner med at de leser denne tråden også...

Kanskje de da skjønner hva de selv har skrevet på sine sider!

Burde kanskje tipse itavisen.no og digi.no, o.l om winpads useriøsitet... :smile:

Da skal du se de får hakeslepp og kanskje tenker seg om to ganger før de skriver noe på sidene sine igjen.

Tenkte forresten kanskje at jeg skulle registrere winpad.no :grin: Det er ledig... hehe... De har vel ikke noe org.nr så de får ikke registrert .no, derfor må de ta til takke med en .as.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-01 09:04, Dan Hansen skrev:

...hvordan går det egentlig med denne saken?


 

Vi har til dags dato, så langt det er meg bekjent, ikke mottatt noe informasjon fra WinPad. Vi håper WinPad kan gi oss opplysninger slik at vi kan få oppklart saken så fort som mulig. Det er til det beste for oss og ikke minst for WinPad og deres kunder.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden og begge artikklene det er snakk om (på barbara.no og winpad.as) sitter jeg og lurer på hvor i alle dager ting gikk feil. Artikkelen hos winpad.as er en rar kombinasjon av saklig og veldig usaklig på kanten av personangrep. Sånn som jeg ser ting burde noen som var saklige nok (Mohammed virker jo til å være den mest saklige parten i denne konflikten) ta kontakt med den andre parten og be om et møte slik at en kan sette seg ned og diskutere saken og rette opp eventuelle missforståelser.

Jeg anbefaler deg Mohammed til å ta kontakt med winpad slik jeg har nevnt ovenfor. Svarer de ikke, eller kommer med mer usakligheter så har man jo fått bekreftet en gang for alle at det er et firma man burde holde seg unna.

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg har vært borte i noen dager (vært i Nederland) slik at jeg har ikke hatt muligheten til å se nærmere på saken. Men jeg skal lese det Winpad har skrevet og deretter skal vurdere om jeg skal skrive en ny artikkel om Winpad. Vil jo egentlig bruke minst mulig av min tid på dette.

 

Anyway, good news;

 

1) Vi kommer med test av en Acer TM223 i morgen eller i dag.

2) I Nederland var jeg så heldig at jeg fikk intervjuet folka i NVIDIA. Intervjuet kommer i løpet av de nærmeste dagene.

3) Eller så er vi snart klar med Norges største test av strøminvertere.

 

_________________

Med vennlig hilsen,

 

Mohammed Sourouri

http://www.barbara.no

 

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-07-01 12:06 ]

Lenke til kommentar

Jeg har etterhvert også satt meg inn i denne saken. Det eneste det ha gitt meg en en god latter.

Uttalen fra Winpad (AS? neppe) er helt uproffesjoneal og jeg kan ikke forestille meg noe seriøst firma som i det heletatt kommer med slike unnskyldende brev på siden sin.

Tenk dere Dell, HP, Komplett med slike! Dette beviser at Winpad er et useriøst kjellerfirma og å kjøpe noe fra de er som å kjøpe noe på annonse i Tønsbergs Blad. Hvem er det forresten som har skrevet brevet, slike tinge pleier man å undertegne.

 

Hold dere unna, har du en Winpad lever den tilbake!

 

Redigering: (bare noe jeg la merke til)

Så litt på siden, det er ikke særlig lurt å la sidene ha navn som http://www.winpad.as/Notebook%20Computers%20Laptop%20Computers%20-%20WinPad%20-%20Notebook%20Computers.htm, det blir svært uoversiktlig etterhvert. Jeg tror at winpad tror at det bare er å pushe ut bærbare fra compal så er man bra. Det å i detheletatt designe en webside som er ok, FØR man slipper produkter var noe man ikke tenkte på. Hvis jeg klikker på Shop & Price så får jeg opp en tom epost til winpad. Shop & Price burde vell være en ny side er man kan velge konfigurasjon og få greie på pris. Kansje det er for mye bry å tegne en egen gif, lettere å bruke den fra winbook.

_________________

If you view your problem closely enough,

you will recognize yourself as part of the problem /BeH

beh_1.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: beh på 2002-07-02 12:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...