a_f Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei! Har satt sammen den nye pc'n. Har TT Shark kabinett. Første gangen jeg startet maskinen fant jeg ut at de 2 fiftene i kabinettet bråker en del. Derfor har jeg lyst til å Kjøpe viftestyring. Har sett litt rund, men det er fortsatt litt vanskelig å bestemme. Har mange spørsmål og! F. eks, kan det være lurt å bytte de nåværende vifter med noen som er mer effektive, og i så fall hvilke? Er det mange forskjeller (bortsett fra utseende) mellom Cooler Master AeroGate II og Cooler Master Aerogate III? Er det lurt å kjøpe viftefilter? Blir ikke viftene mindre effektive da? Det e vel det jeg kommer på nå. Håper at jeg får svar i hvertfall på noen av spørsmålene Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hva som er forskjellene på II og III vet jeg ikke, men det finner du nok ut ved å se på hjemmesiden til Cooler Master. Jeg anbefaler Sunbeam Rheobus pga. den tåler mye pr. viftekanal (20W), samt at du har mulighet til å slå de helt av. Har den selv, og det eneste jeg er "misfornøyd" med, er at LED'sene er for kraftige. Men de kan du fjerne hvis du vil, det er bare å løfte de ut fra "portene" sine. Om det er lurt å kjøpe støvfilter varierer litt. Personlig liker jeg ikke støvfilter, pga det blir dårligere luftflyt. Jeg har heller ingen problemer med mye støv inni kabinettet, eller rundt(inni) viftene. En rensking av kabinettet noen ganger i året gjør susen for min del. Jeg vet ikke hvordan viftene inni ditt kabinett er, om de flytter mye luft, eller hva de gjør. Men hvis du synes det vil bli mye bedre kjøling i kabinettet med nye vifter, så kjøp i vei. SilenX er brae vifter, lav dB, samt høy CFM. Finner de blandt annet på vendur.no. Papst er også gode vifter.. Endret 16. mars 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
a_f Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Er det mange vifter som trenger 20 watt? Ser at Cooler Master Aerogate II tåler 18 watt, men ser litt finere ut (min mening ) og angoende vifter i kabinettet, så er det de viftene som fuglte med. Temperaturen på chipsettet ligger på ca 28-31 grader. Regner vel med at det er normal temperatur. Men kabinett viftene broker, og det er derfor jeg vil gjerne bytte dem. Så prisen på silentX vifer... ble litt skremt Da kan det kanskje være lurt å kjøpe en papst vifteog så få turtalet på den litt ned med viftestyring... Eller er jeg helt på viltspor her? edit: Mens jeg er så godt i gang her, kanskje noen som kan anbefale litt stillere kjøling til skjermkortet mitt (powerColor ATI X800 XL)? Endret 16. mars 2005 av a_f Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Bruker Cooler Master Aerogate III selv...og denne driver fint fem vifter i mitt Tt tsunami...(de to 12mm går på samme kanal)... Hovedforskjellen fra II'eren er vel utseendet...men også at II'eren har blått lys, mens III'eren har hvitt...og III'eren kan stoppe viftene helt! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 på TT Shark har den vifta som blåser på harddiskene allerede et bra støvfilter fra produsent Lenke til kommentar
a_f Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 på TT Shark har den vifta som blåser på harddiskene allerede et bra støvfilter fra produsent Godt å vite det. Da er 35 kroner spart Bestilte Aerogate II, 2 papst vifter og en chipsetkjøler. Får se hvor mye Stilligere pc'n min blir da. Takk for alle svarene! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Skal ikke si at du gjorde et dumt valg, men jeg for min del kjøpte viftestyring for å slippe å bytte ut kabinettviftene og chipsetkjøleren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå