Gå til innhold

Maks harddiskstorleik til gammal maskin?


Anbefalte innlegg

Har ei gammal IBM maskin (PC 300 PL, build 6892) som eg skal sette opp som ny filserver/webserver heime, og treng då meir harddiskplass. Men eg har problem med å finne ut kor stor harddisk denne maskina støttar, dumt å kjøpe for stor harddisk... Køyrer siste BIOS.

 

Er det nokon som kan hjelpe meg?

 

I tillegg har eg problem med at maskina startar på nytt av seg sjølv ei stund etter at eg har slått den av, har prøvd å skru av dette i BIOS utan suksess til no...

 

Boksen køyrer forøvrig FreeBSD 5.3 og Apache, PHP, MySQL mm, men lid som sagt av for lite lagringskapasitet, har no berre ein disk på 14 GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle maskiner tror jeg har en grense på rundt 30GB. Men trenger du mer er det bare å kjøpe et ekstra kontrollerkort. Prisene ligger fra rundt et par hundre, så det er en god investering. Harddiskene vil også yte bedre med et nytt kontrollerkort siden du kan bruke ATA-100/133 (eller SATA, hvis du velger det) som sikkert ikke er på maskinen din fra før.

Lenke til kommentar

Det kan jo kanskje vere ein idé. Burde eg slå til med ein RAID-kontroller med det same også, eller er det ikkje noko stort poeng i det?

 

Vil det gå fint å fortsatt kople til opptil tre diskar + CD-ROM til den innebygde kontrolleren, i tillegg til 4 på ein ny kontroller? Vil det vere noko problem å feks køyre SATA-diskar mot ny kontroller, og ATA på innebygd kontroller? (Har ikkje noko erfaring med ekstar kontrollerar...)

Lenke til kommentar
Det kan jo kanskje vere ein idé. Burde eg slå til med ein RAID-kontroller med det same også, eller er det ikkje noko stort poeng i det?

 

Vil det gå fint å fortsatt kople til opptil tre diskar + CD-ROM til den innebygde kontrolleren, i tillegg til 4 på ein ny kontroller? Vil det vere noko problem å feks køyre SATA-diskar mot ny kontroller, og ATA på innebygd kontroller? (Har ikkje noko erfaring med ekstar kontrollerar...)

De fleste kontrollere du kjøper kommer med RAID. Ser ingen grunn til at du ikke bør kjøpe kontrollerkort med RAID støtte.

 

Du kan koble til så mange kontrollere du har plass til ;) Den integrerte kontrolleren på hovedkortet vil fremdeles fungere helt fint.

 

NB! Sjekk at kontrolleren du kjøper er støttet av Linux/BSD.

 

EDIT: har ikke erfaring med SATA på eldre hardware, men tror nok ikke det skal by på noen problemer.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Det kan jo kanskje vere ein idé. Burde eg slå til med ein RAID-kontroller med det same også, eller er det ikkje noko stort poeng i det?

 

Vil det gå fint å fortsatt kople til opptil tre diskar + CD-ROM til den innebygde kontrolleren, i tillegg til 4 på ein ny kontroller? Vil det vere noko problem å feks køyre SATA-diskar mot ny kontroller, og ATA på innebygd kontroller? (Har ikkje noko erfaring med ekstar kontrollerar...)

De fleste kontrollere du kjøper kommer med RAID. Ser ingen grunn til at du ikke bør kjøpe kontrollerkort med RAID støtte.

 

Du kan koble til så mange kontrollere du har plass til ;) Den integrerte kontrolleren på hovedkortet vil fremdeles fungere helt fint.

 

NB! Sjekk at kontrolleren du kjøper er støttet av Linux/BSD.

 

EDIT: har ikke erfaring med SATA på eldre hardware, men tror nok ikke det skal by på noen problemer.

At maskina har svart skjerm vil jeg definere som et problem :-)

Det lå en fast grense på det, alt under P3 400MHz nekta å boote, og jeg prøvde på en god del forskjellige maskiner her.

 

Forresten så er vel grensa på harddisker i gamle maskiner enten 2GB eller 32GB hvis jeg ikke husker helt feil? Så du bør absolutt kjøpe deg en ny kontroller her.

Lenke til kommentar

Maskina eg har som server no, er ei Pentium 200 MHz-maskin, og på den har eg blant anna ein 60 GB disk, og det fungerer fint. Så eg reknar med at det nok vil gå bra i alle fall med like stor disk. Men eg må nok kanskje uansett gå for ei løysing med ein ny diskkontroller.

Lenke til kommentar
jeg har en 80 gb disk i min P2 350 mhz. BIOS leste den som en 12 gb disk :ermm: , men siden jeg kjører linux på den pc'en var ikke det noe problem. Linux leste den som 80 gb, og alt virket perfekt :)

Det er en stor fordel, siden Linux ikke bryr seg om BIOS så kan du i teorien ta en 300GB disk på en gammel 386 og det skal fungere.

Lenke til kommentar
jeg har en 80 gb disk i min P2 350 mhz. BIOS leste den som en 12 gb disk :ermm: , men siden jeg kjører linux på den pc'en var ikke det noe problem. Linux leste den som 80 gb, og alt virket perfekt :)

Det er en stor fordel, siden Linux ikke bryr seg om BIOS så kan du i teorien ta en 300GB disk på en gammel 386 og det skal fungere.

Er det samme tilfelle også for FreeBSD? I så fall er det jo ikkje noko problem, det er som sagt FreeBSD som skal installerast, gidd ikkje kjøpe ein diskkontroller viss det ikkje trengs. (Det betyr vel eigentleg berre at eg kan kjøpe disken først, og så kjøpe ein ny kontroller viss det ikkje fungerer :hmm: )

 

Må berre bestemme meg for om skal køyre RAID først, så eg veit kor mange diskar eg skal kjøpe...

 

Er det forresten nokon som har nokre gode tips til å løyse saka med at maskina startar av seg sjølv? Ikkje noko problem når serveren er ferdig sett opp og plassert ein på gangen, og står på heile tida, men akkurat no står den på soverommet. Greit å sleppe å dra ut ledninga når eg skal skru den av.

Endret av zim_BAD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...