toretang4 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei Toyota Carina II Xli 92-modell 1. Hvor ofte må en registerreim skiftes? 2. En mekaniker hevdet at det på min bil ikke var noen krise om registerreimen røk, fordi den var satt slik i at skadene ville bli minimale. Enige/uenige i dette? 3. Jeg har kjøpt inn registerreim og støtdempere foran+bak selv. Har fått en pris på 3500 for montering av reimen og støtdemperene. Billig eller dyrt? Lenke til kommentar
528i Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 nja. det varierer fra 50,100,000km etter biltype. men kan variere. har alltid byttet på 50,60,000 på bilene mine. er nok enig med mekanikkeren ja. det som skjer når det går til helv... er at ventilene slår i stemplene ved regreimbrudd. med ødelagte ventiler og muligens stempler som utfall. og da er du heldig. hele motorn kan faktisk kollapse på din bil og en del andre er motoren konstruert slik at dette ikke skjer ved regreimbrudd. 3500kr er ikke så galt vist det blir gjort på verksted. for dem tar seg godt betalt. vet ikke hvor fingernem du er men jeg har alltid byttet dette selv. må regne med 5/6 timer vist du vet hva du skal gjøre/gjort det før. regreima er jo viktig å få i rett possisjon og slikt så vist du aldri har byttet denne før? så bør du nok ha en med som har gjort det. husk å bytt strammehjul og da! evt du bytter demperne selv og ordner reima på verksted. det som er kjekt er jo at vist du bytter alt selv, så kan du jo til en annen gang. og penger og spare. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Synes ikke 3500 var så fryktelig dyrt. Det er som oftes en del arbeid med å bytte registerreima. Og når prisen også inkluderer demperne så er det ikke ille etter min mening. Jeg har nettopp bytta reg reima på min mondeo, og det kosta 3900 (da med reim og spennhjul) og dette var kampanjetilbud.... Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ang punkt to så tror jeg mekanikeren har rett. Mange av toyotas motorer har såpass stor klaring mellom stempel og ventil at de ikke krasjer med hverandre, uansett hvordan du prøver 3500 for bytting av reim og støtdempere er ingen upris. Mazda her i trondheim skulle ha 3000 bare for bytting av registerreim på en gammel 929 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå