dostojevski Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Jeg bruker DC++, og dette programmet bruker Tiger Tree Hash -algoritmen til å hashe filene en deler. Imidlertid tar det år og dag å kjøre denne hashingen. Jeg kjører DC på en p3 500 med 256 MB ram (Win Serv. 2003 Std.). Filene ligger på en egen filserver (FC3/Samba). Er det noen som kan si meg hva som er den største flaskehalsen her? Vil det gi størst effekt å putte inn en kjappere cpu eller å oppgradere til Gb-lan? Endret 16. mars 2005 av dostojevski Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hei, Tror du får størst effekt ved å oppgradere til GB-lan. Har samme opplegget (P3 1Ghz Dual og delte disker rundt i nettverket) og opplevet at hashe-tiden ble mer end halveret, da jeg oppgraderte til GB-lan (switch og netverkskort). TTH-hashing går ut på å indeksere fra de delte disker og skrive en hashdata.dat + hashindex.xml-fil i DC++ mappen. Flaskehalsen blir derfor nettverket (og harddiskene) - og ikke så mye CPU'en. Edit: I og med at du har en 'eldre' CPU - vil jeg anbefale, at du bruker et par lapper mer på å kjøpe kvalitets nettverkskort fra f.eks Intel eller 3com. Disse bruker betydeligt mindre CPU-tid end f.eks 'Claes Ohlson' Gigabit-kort. Mvh Kimmer Endret 16. mars 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå