celsh Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har bygget mange pc-er til hjemmebruk, både htpc og vanlige, men har et problem her, når jeg skal lage meg en pc til bil, størrelsen har ikke så mye å si, siden den skal ligge bak i bagasjerommet..... I den forbindelse har jeg noen spørsmål....... 1: Jeg vil ha gps, med nav. Hardware? software? 2: omformer til stømforsyning til bilens strøm?? 3: funker skjermer med touchscreen, til mediaportal?? 4: kan jeg legge til flere skjermer til pc-en?? Noen som har en guide, eller kunnskap om/har gjort dette før?? vær så snill å svar på dette,det er sikkert mange som lurer på dette..... Hilsen en spent stasjonsvogneier!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ikke bruk caps lock, jeg har endret emnefeltet for deg denne gangen. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 1. Hardware - Software <-- Begge hos komplett 2. Inverter hos microplex 3. Ja, det burde det jo, hvorfor ikke? 4. Ja. Bare å ha flere skjermkort, og så velge i windows (hvis du skal kjøre det) at det samme bildet skal være på alle skjermene Håper dette hjalp litt.. Har selv ikke no erfaring med HTPC og/eller GPS, men har tenkt å bygge meg en HTPC selv snart Lenke til kommentar
wanka Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Er ikke autoroute ubrukelig ? Var i hvetfall det for noen versjoner siden. Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Er ikke autoroute ubrukelig ?Var i hvetfall det for noen versjoner siden. Hvis jeg ikke husker feil så er AutoRoute fra Microsoft. Grunnen til jeg nevner det er at siste utgave av AutoRoute er ikke norge med. PGA norge (sikkert kartverket) ville ha penger for karta eller noe slikt. Da svarte Microsoft med at norge ikke får være med. ganske latterlig sak. Men et prog du kan bruke er Route 66. Endret 16. mars 2005 av mrgood Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hei, kjekt at noen flere har lyst og bygge carputer https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif Noen linker som er verd og sjekke ut. mp3car Her bør du gå inn på community forum, står utrolig mye nyttig. carputer.no Norsk webshop, som selger touchscreen, og ellers går diskusjonen livlig om hvilket kart program som er best osv. phonecontrol.NET Phonecontrol, lar deg bruke pc'en som handsfree til mobiltelefonen. EDIT: Kom på, inverter er ikke og anbefale. Gå heller for en løsning som glatter ut strømmen, og klarer å forsyne pc'en selv under oppstart. Står masse om dette både hos mp3car og carputer EDIT2: Tenkte jeg skulle svare på noen av spm dine https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif 1. Software, mange alternativer, mye går på smak og behag. Autoroute 2005, bra kart over norge, og resten av europa, men mangler en behagelig dame stemme som sier fra når du skal svinge osv. Jeg har hørt at det skal gå an og legge til små programmer som fikser dette på autoroute, men aldri prøvd det. Via Michelin MapSonic, veldig bra program synes jeg, veldig bra kartdatabaser, har selv de minste kjerreveier i Norge, men noen steder litt feil i kartene. Men står masse om de forskjellige programmene på både carputer og mp3car Hardware: Det selges usb gps mottakere som er mer en gode nok for ca 5-600,- 2. Jeg ville gått for en OPUS løsning, se her 3. Aldri vært borti mediaportal, men sjekk ut centrafuse, genial frontend til dem som ønsker stilren styring i bilen. Link 4. Jeg har planer om å bruke en løsning hvor jeg har en 7" TFT Touchscreen foran og 2x 7" TFT, altså en i hver nakkestøtte. Skjermene bak bruker s-video, mens skjermen foran går på vanlig 15 pin D-SUB( Heter det mon tro?) Golf III TDI Stv https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif Endret 14. juni 2015 av kpolberg Lenke til kommentar
hart Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sier meg enig på at inverter ikke er en god løsning Jeg er litt nysgjerrig.. Hvilken bil har du? siden du går inn på et slikt bling-bling prosjekt. Håper det er noe riktig gammelt, for det hadde vært kult Lenke til kommentar
s13 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 http://www.cartft.com/ har mye fint til dette, verdt å ta en titt. Mulig carputer.no har noe av det samme? (lenge siden har vært inne der). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå