DarkScorpion Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Var så uheldig å ødelegge blinklyset til ei venninde i helga. Knuste sokkelen, og flytta litt på hovedlykta (Bilen gikk rundt og inn i autoværnet akkuratt med venstre-front). Var så lite borti at pæra ikke knuste en gang. Men som sagt... Festebrakketen og all plasten til blinklyset knuste, og hovedlykta flytta seg. Så kommer hu å sier at forstillinga røyk, og opphengskula kanskje gjordet det samme. Det fikk jeg tilbakevist med at det ikke var noe annerledes å kjøre den etter på, og hadde de ryki da, haddet det vært litt stress å bare kjøre vidre. Altså dreier det seg om slitasje, og det er ikke mitt ansvar. Men tilbake til lykta. Tenkte jeg skulle kjøpe ny blik'ers til a, og evt. nye plastfeste til hovedlykta. Det ble ikke så dyrt tenkte jeg. 2400,- Er det riktig pris???? Gammal Nissan Micra, så må jeg betale 2400,- for et knust blinklys, og et misplassert hovedlys. Takker for alle meninger rundt dette. Hadde vært fint om dere syntes forstillings og opphengskula konklusjonen min hørtes riktig ut. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Høres ikke ut som om forstillinga skulle få noen skader ut fra din situasjonsbeskrivelse av hendelsen nei. Ganske riktig mest sannsynlig at dette har vært på gang lenge. Faktisk 100% sannsynlig. Dette kan du helt sikkert få bekrefta ved NAF eller andre verksteder hvis dere skulle begynne å krige om det. Lykter kan du finne på et bilopphoggeri til ca halv pris. T'Weed Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Haha, jeg ler like bra hver gang på slike priser. Har selv brent meg på slike ting, og funnet ut at det er penger å spare på å se andre steder, også brukt. www.bruktbildeler.com er ganske greie, igrunn. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Se om du kan få det brukt først ja.... ikke så dumt... ellers så kan det jo hende www.biltema.no har blinklyset.... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hmm, "forstillinga og kanskje opphengskula røyk" sier du... Ut fra det du forteller er det jo soleklart at dette ikke har noe med deg å gjøre. Men om det blir en tvistesak av det, er det ikke særlig vanskelig for en "fagmann" og bedømme hvorvidt evntuelle feil på forstilling/ bærekuler/ endeledd osv skyldes slitasje eller slagskader. Prisen hos Nissan er jo sinnsyk, men sikkert riktig nok den, men det kommer jo også litt an på hva du mener med mistilpasset frontlykt. (Hva spesifikt er det som koster 2400 Kr?) Forøvrig er jeg ening med de andres forslag her, brukte deler i den kategorien det er snakk om her burde gå greit. Nå vet jo ikke jeg hvor gammel den bilen er, men kan nevne at da jeg for noen år siden jobbet med biloppretting hadde vi stadig vekk diskusjoner med takstmenn fra forsikrings -selvskapene om bruk av brukte deler. De ville bruke brukt, vi ville ha nye... Ved forsikrings- skade heter det seg vel at bilen skal tilbake i tisvarende stand som før uhell, evnt skal man få en tilsvarende "ny" bil. Altså ikke NY bil, eller NYE deler nødvendigvis. Nevner det bare om din kjære venninde skulle rynke litt på nesen ved tanken på blinklys fra hogger'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå