Natten Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har følgende komponenter i kassa: - Epox EP-9NDA3+ hovedkort for A939 nForce3, 250 Ultra, SATA, GbLan, ATX, Firewire - AMD Athlon 64 3000+, 1,8GHz socket 939, 512KB cache - Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB - Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200 RPM - En gammal IDE harddisk på 60GB Har bygd opp ny pc og skal beholde de gamle filene fra den gamle harddisken. Har installert XP på den nye harddisken og lagt inn alt av nødvendige drivere, og flyttet over de filene jeg skal beholde. Planen var å slette den gamle disken der den gamle XP'n ligger. Da jeg skulle legge inn drivere fra cden som fulgte med hovedkortet fikk jeg beskjed om å restarte etter å ha installert lyd-drivere. Da maskinen startet opp hadde den plutselig bestemt seg for å lage/spørre etter Boot Floppy, noe jeg aldri har bedt om. For å komme inn i Windows må man boote fra XP-cden og kan da velge mellom XP på den gamle harddisken og den nye. Jeg prøvde å reparere Windows ved å boote fra cd og velge "reparer". Maskinen gikk igjennom alle nødvendige installasjoner og undersøkelser. I det den er ferdig dukker det opp en kritisk feilmelding (blå skjerm med en masse informasjon) hvor det blant annet står: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ***STOPP: 0X00000001(0X00000040) ,0,00000002, 0X00000000, 0XF7BA59... (fikk ikke med meg de to/tre siste tall/bokstavene). Etter denne feilmeldingen stoppe den opp og starter maskinen på nytt før den begynner repareringen om igjen. Den går altså i en sirkel, ond sådan. Jeg kom aldri så langt med å formatere den gamle harddisken siden Windows gir meg beskjed om at den ikke kan fullføre formateringen. Det hele hadde gått smertefritt om ikke driver-cden til hovedkortet automatisk skapte et behov etter oppstart-floppy. Men det største problemet akkurat nå er den kritiske feilmeldingen (blå skjerm). Om noen har hatt lignende erfaring eller kan hjelpe hadde jeg satt stor pris på det. "Begynner" å bli noe frustrerende! Bill. merk. Fly Forbanna! Lenke til kommentar
Natten Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Det har nå ordnet seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå