Shimano Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har en gammel Nissan Laurel 2.4 (injection-motor) som i det siste har begynt å gå ujevnt på tomgang. Symptom: Turtallet går opp og ned opp og ned med litt ujevne mellomrom - varierer kanskje 2-300 rpm i hver retning i forhold til hva den normalt skal gå på, men går aldri så lavt at den stopper (men veldig nær noen ganger). Det er altså ikke noe fast mønster at den går eksakt så og så mye opp og så eksakt så og så mye ned, men den er aldri stabil lenger. Merker ingen forskjell når bilen er i fart; akselerasjon og normal kjøring er som vanlig, men jeg inbiller meg at den har begynt å sluke bensin (altså enda mer enn før :!: ) etter at dette problemet dukket opp. Fikk tips om at bensintrykksregulatoren sannsynligvis var problemet, men har ikke lyst til å svi av 1200-kroner + arbeid for å skifte den uten å være nogenlunde sikker. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 da går du på www.bruktbildeler.com og finner den på opphuggeri.. om noen har sånnt da.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) da går du på www.bruktbildeler.com og finner den på opphuggeri.. om noen har sånnt da.. Bra tips, men jeg tror den kanskje er litt vrien å få tak i. Ikke det at prisen var så veldig høy hvis jeg kjøper ny original, men jeg vil gjerne ha en viss forhåpning om at problemet blir løst før jeg bruker tid og penger på det. Endret 16. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ta en titt på pluggene dine. Sjekk mot den tråden her i forumet som er sticky. Du kan også prøve å ta en kompresjonstest for å teste om toppakningen er dårlig/ har lekkasjer. Byttet luftfilter, olje, oljefilter og bensinfilter i det siste?? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hva med tomgangs regulatoren da? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Byttet bensintrykkregulatoren idag siden jeg allerede har sjekket det mest grunnleggende ellers - det gjorde susen Se den flotte nye dingsen i det ellers slitne og møkkete motorrommet: Endret 23. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Jepp, nå er tomgangen stabil slik den skal være, så jeg håper doningen holder et år eller to til - i anledning årstiden så tok jeg en aldri så liten vårrengjøring både inn- og utvendig idag Brum brum... Endret 30. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå