Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ujevn tomgang - bensintrykksregulator?

Anbefalte innlegg

Har en gammel Nissan Laurel 2.4 (injection-motor) som i det siste har begynt å gå ujevnt på tomgang.

Symptom: Turtallet går opp og ned opp og ned med litt ujevne mellomrom - varierer kanskje 2-300 rpm i hver retning i forhold til hva den normalt skal gå på, men går aldri så lavt at den stopper (men veldig nær noen ganger). Det er altså ikke noe fast mønster at den går eksakt så og så mye opp og så eksakt så og så mye ned, men den er aldri stabil lenger.

Merker ingen forskjell når bilen er i fart; akselerasjon og normal kjøring er som vanlig, men jeg inbiller meg at den har begynt å sluke bensin (altså enda mer enn før :!: ) etter at dette problemet dukket opp.

Fikk tips om at bensintrykksregulatoren sannsynligvis var problemet, men har ikke lyst til å svi av 1200-kroner + arbeid for å skifte den uten å være nogenlunde sikker.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da går du på www.bruktbildeler.com og finner den på opphuggeri.. om noen har sånnt da..

Bra tips, men jeg tror den kanskje er litt vrien å få tak i. Ikke det at prisen var så veldig høy hvis jeg kjøper ny original, men jeg vil gjerne ha en viss forhåpning om at problemet blir løst før jeg bruker tid og penger på det.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Ta en titt på pluggene dine. Sjekk mot den tråden her i forumet som er sticky.

Du kan også prøve å ta en kompresjonstest for å teste om toppakningen er dårlig/ har lekkasjer.

Byttet luftfilter, olje, oljefilter og bensinfilter i det siste??

Lenke til kommentar

Jepp, nå er tomgangen stabil slik den skal være, så jeg håper doningen holder et år eller to til - i anledning årstiden så tok jeg en aldri så liten vårrengjøring både inn- og utvendig idag :)

Brum brum...

post-134-1112227003_thumb.jpg

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...