Gå til innhold

Hvor mye er denne maskinen verdt? (P4 2.4Ghz)

Anbefalte innlegg

Skal selge gamlemaskina så fort jeg kan grunnet oppgradering.

Hvor mye er den verdt? :hmm:

Intel 865PE "springdale" Hovedkort

P4 "Northwood" 2.4Ghz CPU

Skjermkort 9600XT (helt nytt i pakken)

Strøkent dimension kabinett

Geil 512MB PC3200 RAM (helt ny i pakke)

120GB harddisk (helt ny, i pakken)

Firewire add-on kort (helt nytt)

Norton Antivirus 2005 (et år lisens)

XP Home med key (Lovlig)

Logitech MX510 mus og Logitech media tastatur (nytt i pakke)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6k ;/ 9600XT nytt+xp-lovlig(går ut i fra at cd-key følger med)+512mb pc3200 koster vel 4k bare det, eller?

Nei, tror ikke det.

512mb pc3200 - 500,-

xp - 1000

9600XT - max 1500

Er nok ikke verdt mer enn 2500 de delene du ramset opp.

Men er du heldig kan det nok tenkes du får 5500-6000. :thumbup:

Lenke til kommentar

Pcen er mer utstyrt om du legger inn de ekstra programmvarene men om de ikke følger med pcen så er det ingen garanti hvis kjøperen får får virus eller windows'en streiker og må formatere så blir programmvaren borte.

Isåfall måtte programvare og lisens følge med maskinen hvis du skulle få høyere verdi av pcen.

Lenke til kommentar

Programvare og lisens følger med!

XP-keyen står på siden av maskinen.

Kjøper 1års lisens på norton og skriver ut, så det er dokumentert så brukern kan laste det ned når som helst etter formatering.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Synes de fleste her foreslår en altfor høy pris. Denne maskinen er overhodet ikke verdt 5-6k, men nærmere 3k.

3000? Er du klar over at mye av utstyret er nytt? 3000 kunne vært en ok pris hvis systemet var brukt, men når såpass mange komponenter er splitter nye, så synes jeg 3000 er for lite. :hmm:

Lenke til kommentar

Her har jeg mekka handlevogn med alle delene utenom kabbis og WinXP: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=14088

Det er nytt, og jeg har stort sett tatt det billigste jeg fant i farten som matchet ganske greit det som du ramset opp. Billigste pris kjøpt hver for seg er ca 5k men skal du kjøpe alt fra samme sted så kommer det på minst 6k, så vi sier 6k er nypris for alt unntatt kabbis og winXP. WinXP koster ca 1100 på komplett, og Dimension (=Dell?) har jeg ikke så mye peil på men si 600 med strøm (nytt). Da blir det ca 7,7k (nytt). Med tanke på at det meste er bortimot helt nytt, bør du nok ihvertfall ikke gå under 5k synes jeg...

Er du heldig, kan du sikkert dra en 6000-lapp for den også...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Her har jeg mekka handlevogn med alle delene utenom kabbis og WinXP: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=14088

Det er nytt, og jeg har stort sett tatt det billigste jeg fant i farten som matchet ganske greit det som du ramset opp. Billigste pris kjøpt hver for seg er ca 5k men skal du kjøpe alt fra samme sted så kommer det på minst 6k, så vi sier 6k er nypris for alt unntatt kabbis og winXP. WinXP koster ca 1100 på komplett, og Dimension (=Dell?) har jeg ikke så mye peil på men si 600 med strøm (nytt). Da blir det ca 7,7k (nytt). Med tanke på at det meste er bortimot helt nytt, bør du nok ihvertfall ikke gå under 5k synes jeg...

Er du heldig, kan du sikkert dra en 6000-lapp for den også...

Linken funker ikke for oss andre. Vi har ikke LOV til å endre din handlevogn. :tease:

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

På elkjøp kostet tilsvarende maskin (Med raskere prossessor) 8 995.

Alle de billigere alternativene hadde integrert skjermkort og/eller Intel celeron.

Lurer fortsatt på hvor mye jeg skal ta for den. :hmm:

Takk til alle så langt.

Fint med flere forslag/begrunnelser! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...