Kenneth Solfjeld Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Kjører for tiden Ad-Aware og Spybot men vurderer å prøve Windows AntiSpyware. er det noen drawbacks med det programmet? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Windows AntiSpyware er en videreutvilket utgave av GIANT AntiSpyware som i flere tester har slått både Ad-Aware og Spybot når det gjelder antall spyware programmet faktisk finner. Det meste jeg har lest av brukererfaringer så langt har også vært positive, så jeg ser ingen grunn til å ikke prøve det ut. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg driver selv og tester det, men har det "problemet" at jeg aldri får spyware...hehe. Vanskelig å si hvor bra det er. Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har testet MS Antispyware en stund nå, og utifra det jeg har erfart så fungerer den utmerket. Ingen store bakdeler med det som jeg kan se. Bruker den residente beskyttelsen og har ikke fått noe spyware jeg har oppdaget inn på maskinen til dags dato. Har kontrollert med spybot og adaware jevnlig uten å finne noe. Jeg anbefaler MS antispyware som et godt alternativ. :-) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Tar det mye resurser? Går det å installere Windows AntiSpyware til å ikke gå i bakgrunnen? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det går ikke å unngå helt at den kjører i bakgrunnen. Man kan disable realtime protectin men den rusler og går i bakgrunnen uansett, grunnen til at jeg vet det er at den har stoppa MSN viruset 2 ganger, begge gangene ble det lagt ut link på sikkerhetsforumet og begge gangene stoppa MS antispyware viruset/trojanen selv om det var disablet. Fungerer kjempebra og trekker minimalt med resursjer. Betaversjonen slutter for øvrig å virke etter 31. juli. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Synes det er et glimrende program. I tillegg til vanlig søking og fjerning stopper programmet spyware før det blir installert. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Betaversjonen slutter for øvrig å virke etter 31. juli. Skal det koste penger etterpå? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Programmet er gratis om du har en validert utgave av XP, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg er veldig fornøyd med programmet. Har ikke fått spyware siden jeg innstallerte det Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg er veldig fornøyd med dette programmet, masse veldig greie "avanserte" muligheter, i tillegg til kontroll på spyware. Man kan gjøre en del forandringer som eller vil kreve at man går diverse forskjellige steder, isteden for alt på samme. Tenker da mest på kontroll over kjørende prosesser, oppstart, temp fil fjerning osv. Du kan igrunn ikke sammenlikne dette med Adaware (gratisversonen) da den jo ikke stopper noe fra å komme inn. Heller ikke spybot er særlig sammenlignbart, selv om den jo har dette "teatimer" realtime- beskyttelse som vel bidrar noe til å stoppe dritt. Mitt intrykk er veldig bra, virker til å bruke lite resurser også, har innstalert på et par eldre P3, og de har ikke blitt merkbart tregere. Det eneste av negativt jeg har hørt om dette programmet er vel at det kan bli en del "unødvendige" varsler, dokumentasjon på en del "trusler" er heller ikke tilgjengelig. Men det er vel bare fordi det er beta fortsatt. Jeg har også spurt her før hva som vil skje etter utløpsdato, og det er det vil ikke mange som VET enda. Har hørt en del snakk om at den vil implementeres i den nye Windows. Syns jo det høres sansynelig ut, uten at jeg kan dokumentere det på noe vis. Den som lever får se, jeg kommer i alle fall til å savne dette hvis det slutter å virke i Juli. Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Skal bli integrert i IE7, har jeg hørt rykte om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå