de4dly Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. Vi i huset har nylig fått installert trådløst nettverk her i huset. Det er to pc'er. Den ene fungerer knirkefritt, mens min fungerer så som så. Problem: internett slår seg av "at random" etter varierende tid hver gang jeg slår på maskinen. Som følge av dette må jeg da restarte. Da skjer akkurat det samme. Og ja, det er forbanna irriterende og slå av på hele dagen! Har prøvd å starte maskinen uten at noen programmer starter, men uten hjelp. Det var til og med en ekspert innom forleden dag uten at det hjalp noe. Aner ikke hva problemet er. Kan det være hardware? Kan det være program som ikke liker trådløst (lite tenkelig siden jeg har startet maskinen fri for programmer). Kan det være routern (lite tenkelig det også, siden den andre maskinen ikke har noen problemer, pluss at den er nullstilt)? Kan det være nettverkskortet? Nettverkskort: TOPCOM Skyr@cer PCI 154G (54 Mbps) Routeren er av samme fabrikant (TOPCOM) Har nettopia (nextgentel) modem. Det skal også sies at maskinene har før vært på vanlig kabla nettverk og da gikk alt helt fint. Begynner å bli sinna, så all hjelp er til stor takk! (det tok meg to restartet å skrive dette, og jeg skriver ikke sååå sakte ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå